کد مطلب: ۶۳۵۷۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تخریب ویلا در حریم رودخانه‌ها بازار را دچار نوسان کرد؟

تخریب ویلا در حریم رودخانه‌ها بازار را دچار نوسان کرد؟

اخیرا دولت به‌طور جدی به مساله ساخت ویلا در حریم رودخانه‌ها ورود کرد و به تخریب ویلاهای ساخته‌شده پرداخت. یک کارشناس بازار مسکن درباره تاثیر این اقدام بر قیمت ویلاد گفت: تعداد ویلاهای تخریب‌شده در حدی نیست که بازار را دچار نوسان کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی سلطان‌محمدی تحلیلگر اقتصاد مسکن درباره تخریب ویلاهای حاشیه رودخانه و تاثیر آن بر بازار گفت: تغداد این ویلاها در حدی نبود که روی قیمت‌ها تاثیری بگذارد، این اقدامات بیشتر جنبه زیست‌محیطی دارد.

او در مورد سرمایه‌گذاری در بازار ویلا و مقایسه آن با بازار مسکن توضیح داد: اگر مشخصا چند سال گذشته را ارزیابی کنیم رشد قیمت ویلا نسبت به رشد مسکن بیشتر بود. ولی اگر در درازمدت بررسی کنیم خیر تفاوتی چندانی ندارد و هر دو متاثر از تورم عمومی بوده‌اند.

مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، نیز این حرکت را بیشتر اقدامی زیست‌محیطی دانست و تاثیر آن بر بازار را بسیار ناچیز قلمداد کرد.

دستور رئیس قوه قضائیه

بر اساس گزارش فارس، ۲۷ دی‌امسال رئیس قوه‌قضائیه به موضوع چالش‌برانگیز تصرف اراضی ملی، منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی زراعی و کشاورزی پرداخت.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در همین زمینه به تجربه دادگستری استان البرز در تشکیل «قرارگاه صیانت از بیت‌المال و مقابله با تغییر کاربری اراضی» نیز اشاره کرد.

او اظهار کرد: مدتی است در استان البرز با استفاده از سامانه تخصصی اطلاعات جغرافیایی، تخلفات و تغییرات حوزه کشاورزی و منابع آب به‌صورت لحظه‌ای رصد می‌شود. از همان ابتدای امر از وقوع تخلف در این حوزه جلوگیری به عمل می‌آید.

رئیس دستگاه قضا افزود: طبق آمار از سال ۹۴ تا پایان سال ۹۸ در مجموع ۳۲۰۰ هکتار از اراضی رفع تصرف شد. این در حالی است که تنها در سال ۹۹ بالغ ۳۸۷۳ هکتار، رفع تصرف صورت گرفت.

بنا بر اظهارات اژه‌ای طی۹ ماهه سال جاری، قریب به ۷۰۰۰ هکتار از تصرفات غیرقانونی در این استان جلوگیری به عمل آمد.

تخریب یک ویلای فوق‌لاکچری در حاشیه رودخانه کرج

روند تخریب این ویلاها همچنان ادامه دارد. ایسنا گزارش داد که همین چند روز پیش دادگستری البرز به تخریب یک ویلا پرداخت. سازنده این ویلا با تخلفات متعدد ازجمله تراشیدن کوه، تصرف حریم و بستر رودخانه و ورود به اراضی ملی این ویلا را بنا کرد.

رئیس دادگستری استان البرز در این زمینه گفت: تخریب این ملک در پی اعلام گزارش مکتوب و تصویری به رئیس قوه قضائیه و با دستور مستقیم وی در چهار روز انجام شد.

حسین فاضلی هریکندی اضافه کرد: این ملک در حاشیه رودخانه کرج و جاده چالوس است. در این راستا هم بستر و هم حریم رودخانه را به ترتیب ۱۱۴۲ مترمربع و ۵۰۸ مترمربع تصرف کردند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مردم بدبخت نون ندارن با این تورم بعد اینا میگن لاکچری ترین و بزرگترین ویلا رو با تیشه خراب میکنیم ولی برای مردم عادی رو خونه هاشون رو با بوردیزل

  • ناشناس

    امیدوارم این پیگیریها ادامه دار باشه نه مقطعی .درضمن جلوی اپارتمان سازی در مازندران رو بگیرین تو رو خدا علی الخصوص سلمانشهر وحوالی طبیعت شده ساختمان ساختمان و ساختمان افسوس

  • ناشناس

    ایا ویلای اقا زاده گان هم تخریب میشه

  • علی

    ۴۰ درصد لواسان عیر قانونی است بروید لواسان

  • ناشناس

    واقعا از آقای اژه ای ممنونیم..که دارن اراضی ملی رو نجات میدن..واقعا درغرب مازندران…آقای اژه‌ای خواهش میکنم..تمام روستاها..بدون جواز.ویلا سازی میکنن..توی کوچه چهارمتری چندین دستگاه ویلا ساخته میشه..اصلا حتی استعلام از جهاد کشاورزی نمیگسرن

  • ناشناس

    آقای اژه ای دست از ماه بهترون خوب قطع کردین..ممنون.عالی ..فقط جلوی زمین خواری رو بگیرین

  • ناشناس

    آقای اژه ای درود به شرفت..کارتون عالی..روستاهای نوشهر تمام زمینهای برنکاری ..بدون مجوز ویلا سازی کردن..شمارو بخدا.ورود کنین…درضمن.سمت نوشهر رویان..تمام ساحل برج سازی شده.اقای اژه ای ..چرا شهرداری مجوز میده..اصلا تمام سمت ساحل دریا شده برج ..شمارو به مولا بیایین جلوشون بگیرین

  • ناشناس

    یکی از بهترین.کارها توی این چند سال یکی آزادسازی ساحل .حریم رودخونه ..دوم نجات اراصی ملی ..نجات زمینهای کشاورزی..حاجی خیلی آقایی به مولا..کارتون ادامه بدین

  • ناشناس

    اراضی ملی مازندران دریابید..غرب مازندران ..زمین کشاورزی موجود نیست..باید گفت زمین ویلا سازی

  • ناشناس

    آقای اژه ای یکی از بازدارنده ترین .کارهای خلاف زمین خواری..مرتب توی تلویزیون ..اعلام کردن..چون همیشه هشداری برای زمین خواری.. وحشت میکنن..مثل آزادسازی ساحل..چقدر عالی بود..ما که راهمون نمیدن ..ولی دلم برای زمینها میسوزه..آقای اژه ای خیلی مردی