کد مطلب: ۲۷۱۲۵۶

تسهیلات فقط ۲۵ درصد قیمت مسکن را پوشش می‌دهد

تسهیلات فقط ۲۵ درصد قیمت مسکن را پوشش می‌دهد

رئیس کمیسیون عمران مجلس معتقد است در حال حاضر تسهیلات دولت در بخش مسکن تنها ۲۵ درصد قیمت خرید را پوشش می دهد و این میزان در گذشته ۵۰ درصد بوده است.

محمدرضا رضایی از وضعیت فعلی بازار مسکن انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر بازار بزرگترین حباب نرخی را در حوزه مسکن تجربه کرده از این‌رو معاملات در این حوزه به حداقل ممکن رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس کمیسیون عمران مجلس، از رشد بی‌ضابطه نرخ مسکن در بازار انتقاد کرد و گفت: با توجه به بزرگ شدن حباب قیمت مسکن اکنون تسهیلات دولتی عدد قابل توجهی از قیمت واقعی مسکن نیست.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در گذشته رقم تسهیلات بیش از ۵۰ درصد قیمت تمام شده مسکن را پوشش می‌داد، افزود: اکنون با گرانی‌های بی‌ضابطه در این بخش رقم وام کمتر از ۲۵ درصد قیمت مسکن به ویژه در کلانشهرها را پوشش می دهد.

وی با بیان اینکه تجدیدنظر در رقم تسهیلات مسکن ضروری است، تصریح کرد: افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات در کنار رشد رقم آن می‌تواند تا حدودی رونق بازار را رقم بزند. این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه عدم آینده نگری در بخش مسکن رکود چندساله را به این بازار تزریق خواهد کرد، گفت: ارایه مجوز افزایش سرمایه به بانک‌های عامل می‌تواند موتور محرک خوبی در راستای تزریق سرمایه در غالب وام به بازار مسکن باشد.

رضایی با بیان اینکه در سال های اخیر رقابت نابرابری در رشد قیمت مسکن شکل گرفته است، افزود: حذف قیمت زمین از نرخ تمام شده مسکن یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به ساماندهی بازار مسکن کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون عمران مجلس بارها نسبت به آینده بازار مسکن به مسئولان دولتی هشدار داده است، تصریح کرد: افزایش سقف تسهیلات مسکن با هدف ایجاد رونق در بازار خرید و فروش می‌تواند تا حدودی از رکود آینده این بازار جلوگیری کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید به حوزه ساخت‌وساز مسکن با هدف ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا ورود کند که راهکار این مهم ارایه تسهیلات ارزان قیمت است.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.