کد مطلب: ۶۴۷۷۱۲

تصادف خونین پژو ۲۰۶ در بزرگراه همت/ باز هم ایربگ باز نشد (فیلم)!

تصادف خونین پژو ۲۰۶ در بزرگراه همت/ باز هم ایربگ باز نشد (فیلم)!

امروز عصر تصادف پژو ۲۰۶ مدل SD در بزرگراه همت خبرساز شد. این بار هم باز نشدن ایربگ خودرو توجهات را به خود جلب کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز تصادف یک دستگاه پژو ۲۰۶ مدل SD خبرساز شد. این خودرو که در مسیر غرب به شرق بزرگراه همت در حال حرکت بود، پس از برخورد به گاردریل به سمت دیگر بزرگراه پرت شد و با چهار خودرو برخورد کرد.

آنگونه که ایسنا گزارش داده راننده و سرنشین خودرو به بیمارستان انتقال یافتند که حال راننده وخیم گزارش شده است.

خبرنگار ایسنا در این مورد نوشته: «نکته عجیب و قابل توجه در این حادثه این است که با وجود برخورد شدید خودرو از چند طرف به موانع مختلف، به گفته سرگرد صالح مهدوی افسر راهور حاضر در صحنه، ایربگ خودرو باز نشده است!»

دیگر خودروهایی که این پژو با آنها برخورد کرده آسیب زیادی ندیده‌اند.

ایربگ‌ «ارابه‌های مرگ» باز نمی‌شود!

به گزارش تجارت‌نیوز، بازنشدن کیسه‌های هوا در خودروهای داخلی، سال گذشته و پس از تصادف زنجیره‌ای در جاده بهبهان-رامهرمز نیز خبرساز شد.

در این حادثه تصادف زنجیره‌ای حدود ۶۰ خودرو در محور بهبهان -رامهرمز، با پنج فوتی و ۴۱ مصدوم همراه بود.

در آن زمان، کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور کشور با انتقاد از کیفیت خودروهای داخلی گفته بود که در این حادثه، ایربگ هیچ خودرویی باز نشده بود.

او خودروهای تولیدی را «ارابه مرگ» نامیده و از اینکه استانداردها کنترل نمی‌شوند و وزارت صمت نظارت دقیقی بر موضوع ندارد، گلایه کرده بود

رئیس پلیس راهور همچنین تاکید کرده که «باید خودروسازها در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند. اینکه بگوییم رانندگان در حادثه بهبهان دقت نداشته‌اند، درست است اما سازمان‌های مربوط چه نقشی داشتند؟»

«می‌تواند فاجعه‌ای ملی باشد»

امیرحسین کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در آن زمان به تجارت‌نیوز گفت: باید بررسی دقیقی در مورد تصادف جاده بهبهان انجام شود. معیوب بودن قطعه حساسی مانند ایربگ می‌تواند فاجعه‌ای ملی باشد. ضمن اینکه باید مشخص شود که چرا ترمز حدود ۶۰ خودرو به درستی عمل نکرده است.

او افزود: در مورد این حادثه، علاوه بر مسائلی چون غیراستاندارد بودن جاده‌ها و خطاهای انسانی، نگرانی‌هایی در مورد کیفیت خودروها وجود دارد.

کاکایی موضوع نگران‌کننده بعدی را کیفیت قطعات یدکی و خدمات پس از فروش می‌داند و می‌افزاید: عمر مفید قطعه‌ای مانند ایربرگ پس از چند سال تمام می‌شود اما در ایران، مرکزی برای معاینه فنی چنین قطعه‌ای وجود ندارد.

به گفته این کارشناس صنعت خودرو، حتی در صورتی که بررسی‌های لازم انجام شود، قطعه جایگزینی برای آن در دسترس مردم نیست.

هادیانفر، رئیس پلیس راهور کشور بچندی پیش نیز در پاسخ به این پرسش که در بحث کیسه هوای خودرو (ایربگ) کدام خودروسازها ضعیف عمل می‌کنند گفته بود: در این بخش بیشترین خودروها مربوط به تولیدات ایران‌خودرو است، بعد سایپا، بعد از آن پارس‌خودرو و بعد هم کرمان‌ موتور ( همشهری آنلاین ).

منبع فیلم: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    راننده فوت شده

  • ناشناس

    باید محدودیت سرعت 60 کیلومتر گذاشت در اتوبانها واسه این ارابه های مرگ

  • ایرانی

    به اونایی راه به راه ثبت نام میکنن اینو بگید که باعث گرونی بیهوده شدن

  • علی

    با عرض سلام خدمت دوستان،راننده پسر همکار ما بودش،بلطف باز نشدن ایربگ به دیار باقی شتافت،روحش شاد،دل خودروسازی هم شاد