کد مطلب: ۶۰۹۱۳۶

ثبت‌نام ۴۰۰ هزار نفری تهرانی‌ها در نهضت ملی مسکن

ثبت‌نام ۴۰۰ هزار نفری تهرانی‌ها در نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از تمدید مهلت ثبت‌نام نهضت ملی مسکن تا ۱۵ دی‌ماه و ثبت‌نام ۴۰۰ هزار نفر متقاضی در این استان خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خلیل محبت‌خواه در این باره افزود: ۲۹۲ هزار نفر نیز در انتظار دریافت استعلام از وزرات متبوع هستند.

وی بیان‌داشت: بر اساس برنامه ابلاغی این وزارتخانه سهمیه هر استان برای ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در فاز نخست سال ۱۴۰۰ مشخص شده و سهم استان تهران ۱۴ هزار و ۴۸۸ واحد پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه‌داد: ثبت‌نام متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن از ۲۸ مهرماه آغاز شده و به دلیل استقبال گسترده شهروندان، ثبت‌نام در طرح مذکور همگام با سراسر کشور تا ۱۵ دی ماه در استان تهران نیز تمدید شده است.

محبت‌خواه گفت: اکنون ثبت‌نام برای شهرهایی که زمین برای آنها تامین شده انجام می‌شود، بر این اساس در استان تهران امکان ثبت‌نام در ۱۲ شهر فراهم شده که شامل اسلامشهر، پاکدشت، پیشوا، رباط کریم، ورامین، بومهن، دماوند، رودهن، فیروزکوه، شهر جدید هشتگرد، شهر جدید پرند و شهر جدید ایوانکی است.

وی تصریح‌کرد: نکته مهم اینجاست که تهرانی‌ها فقط مجاز به ثبت‌نام در پاکدشت، رباط کریم، پرند، هشتگرد و ایوانکی هستند و اگر ثبت‌نام اشتباه در سایر شهرهای استان داشته اند در فرصت باقی‌مانده باید انصراف داده و مجدد شهر درست را انتخاب کنند.

این مسوول گفت: ثبت‌نام در شهرهایی مثل دماوند، رودهن و فیروزکوه مختص بومیان این شهرها است که بسیاری از تهرانی‌ها این شهرها را به اشتباه انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز نسبت به ثبت نام اقدام کنند، اظهار داشت: شرط ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن، داشتن فرم «ج» سبز، نداشتن ملک خصوصی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن است.

محبت خواه ادامه‌داد: پیش‌بینی می‌شود اجرای طرح نهضت ملی مسکن نه در کوتاه‌ مدت بلکه در طولانی‌مدت تاثیرات مثبتی بر بازار مسکن خواهد داشت و با تاثیر در کاهش تقاضای مسکن با محوریت و اولویت مسکن خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت این بازار به سمت تعادل خواهد رفت.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.