کد مطلب: ۱۷۳۵۴۲

تمدید توافق کاهش تولید نفت تا پایان سال ۲۰۱۸

تمدید توافق کاهش تولید نفت تا پایان سال 2018

در صد‌و‌هفتاد و سومین نشست اوپک، اعضا پس از نشست طولانی به نتیجه رسیدند که طرح کاهش تولید نفت را که یک‌سال از اجرای آن می‌گذرد 9 ماه دیگر تمدید کنند؛ بنابراین اجرای این طرح تا پایان سال 2018 ادامه خواهد یافت.

در صد‌و‌هفتاد و سومین نشست اوپک به تمدید 9 ماهه (پایان سال 2018) طرح کاهش تولید نفت تصمیم‌گیری شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، لحظاتی پیش نشست اوپکی‌ها در وین اتریش پایان یافت و بالاخره توافق تمدید 9 ماهه طرح کاهش تولید نفت حاصل شد. اعضا پس از نشست طولانی به نتیجه رسیدند که طرح کاهش تولید نفت را که یک‌سال از اجرای آن می‌گذرد 9 ماه دیگر تمدید کنند؛ بنابراین اجرای این طرح تا پایان سال 2018 ادامه خواهد یافت.

البته پس از پایان یافتن نشست اوپکی‌ها، قرار است تا لحظاتی دیگر وزرای غیراوپکی‌ها به دبیرخانه بیایند و آن‌ها هم در این باره تصمیم بگیرند اما از آن‌جایی که پیشتر روسیه موافقت خود را با تمدید 9 ماهه اعلام کرده بود و دیگر اعضا هم در این‌باره چراغ سبز نشان داده بودند پیش‌بینی‌ها بر این است که تمدید 9 ماهه اجرای طرح کاهش تولید نفت قطعی است.

پس از آن‌که قیمت نفت به شدت کاهش یافت و به محدوده 30 دلار در هر بشکه رسید اعضای کشورهای عضو اوپک به همراه برخی کشورهای غیراوپک طرح کاهش تولید نفت را در یک‌سال گذشته کلید زدند.

به موجب این طرح تولیدکنندگان نفت، تولید خود را روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش دادند و صدوهفتاد و سومین نشست امروز بنا بود درباره تمدید و مدت‌ زمان تمدید این طرح تصمیم بگیرد؛ بنابراین با تمدید این طرح کشورهای تولیدکننده تولید خود را همچنان تا پایان سال 2018 روزانه 1.8 میلیون بشکه کاهش خواهند داد.

منابع آگاه از نشست اوپک خبر می‌دهد در این نشست که اغلب اعضای اوپک می‌خواهند برای دو کشور لیبی و نیجریه هم که تاکنون از اجرای طرح کاهش تولید نفت معاف بودند نیز سقف تولید درنظر می‌گیرند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.