کد مطلب: ۴۲۸۴۴۹

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

تنور خرید و فروش مسکن گرم شد / پیش‌بینی قیمت مسکن در سال آینده

تنور خرید و فروش مسکن گرم شد / پیش‌بینی قیمت مسکن در سال آینده

یک کارشناس بازار مسکن در می‌گوید: در شب عید تقاضای مردم برای خرید خانه با متراژهای 75، 80 و 90 متری افزایش یافته و قیمت مسکن در سال 99رشد خواهد کرد.

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مسکن تا شب عید گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: طبق گزارش‌ها در دی ماه سال ۹۸ متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران حدود 13 میلیون تومان بوده و آنچه مشخص است قیمت مسکن تا پایان سال 98 تغییر محسوسی نخواهد کرد؛ این در حالی است که قیمت خانه در سال 99 براساس میزان نرخ تورم گران می‌شود.

منصور غیبی با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن اظهارکرد: در شب عید تقاضای مردم برای خرید خانه با متراژهای 75، 80 و 90 متری افزایش یافته است. یعنی بازار مسکن در یک ماه پایانی سال رونق یافته و تا حدودی از رکود خارج شده است. اکثر کسانی که در این بازار مسکن حضور دارند کسانی هستند که خانه‌های متراژ کوچشان را تبدیل به متراژهای بزرگ‌تر می‌کنند.

پیش‌بینی افزایش 10 تا 12 درصدی قیمت مسکن

او اظهارکرد: معمولا در شب عید تقاضای خانواده‌ها برای خرید مسکن افزایش می‌یابد که خوشبختانه امسال هم چنین اتفاقی رخ داده است. نیاز فعلی جامعه این است که دولت بتواند بازارهای موازی مسکن را همچون طلا و ارز را مدیریت کند. طی یک ساله گذشته افزایش قیمت مسکن تاثیر بسزایی بر قیمت خانه داشته است. متاسفانه نبود امنیت در بخش‌های سیاسی و اقتصادی منجر شده که مصرف‌کنندگان نهایی از خرید خانه صرفه نظر کنند.

غیبی در پیش‌بینی نسبت به قیمت مسکن گفت: پیش‌بینی ما از بازار مسکن سال 99 این است که قیمت مسکن در سال آتی براساس نرخ تورم و به طور خوش‌بینانه بین 10 تا 12 درصد رشد خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دیگه بسه قیمتا رو میخاید از این بالاتر ببرید انصاف خوب چیزی است آخر همه ختم به مرگ میشه به فکر اخرتتون باشید دلال های محتکر

  • ناشناس

    خدا لعنت کنه کسی که باعث گرونی شد.ما مستاجرهای بدبخت چیکار کنیم.هیچکس به داد ما نمیرسه.

  • ناشناس

    خدایا به داده مستاجرا برس

  • ناشناس

    سلام کاری ندارم به کارشناس این نوشته میگید دلال ولی ایشون واقعیت رو دارن میگن قیمت میلگرد ۶ هزارتومان رو رد کرده وبا افزایش هر چند درصدی حقوق کارگر در سال آینده همون مقدار شاید یه چند درصد کمتر میره رو قیمت چون بهای تموم شده جنس افزایش پیدا می کنه

  • ناشناس

    فقط میتونم بگم کسانی که باعث میشن خونه گرون بشه امیدولرم خیرو خوشی توزندگیشون نبینن امیدوارم زودترهمتون کرونابگیرین بمیرین. الهی امین ?

  • یه بی خانمان

    والا هیچ نظری ندارم فقط میتونم بگم خاک توسرشون

  • محسن

    همین قیمت های الان هم خیلی زیاده و دیگه چی میخواد بشه . چرا برای هر قسمت از شهر یه سقف قیمت مشخص نمیشه و قانون مجبور کنه که طبق اون قیمتها خرید و فروش کنن

    • ناشناس

      ماشینی رو که خودشون تولید میکنن نمی تون قیمت مشخص کنن ۵۰درصد جنسهای ساختمان دولتی هستن که هر روز افزایش پیدا می کنن

  • ناشناس

    یعنی خدا از همین کارشناسا هم نگذره . همینا معلوم نیست خودشون چند صد واحد خونه دارن

  • ناشناس

    من مستاجرم تا مردموممون بیسواد ومال اهل بوق هستن همینه مقصر مردم هستند اگر بیخیال خونه خریدن بشید چرا باید چند برابر گرون بشه وقتی 30سال خودتو پاره میکنی ک خونه بخری بایدم ازتون سواری بگیرن خلایق هر چ لایق

    • شهرام

      موافقم مردم بایدخریدمسکن راتحریم کنن

  • مستاجر خانه به دوش

    چرا با این همه تورم وام خرید مسکن بانک مسکن افزایش نداشته، منظور صندوق پس انداز یکم است.. کسی که به هر دلیلی یکسال پیش سپرده گذاشته آیا الان میتونه با این وام کاری کنه؟