کد مطلب: ۳۷۶۲۴۹

تهدید ترامپ علیه ایران نفت را گران کرد / نفت به کانال ۷۳ دلار وارد شد

تهدید ترامپ علیه ایران نفت را گران کرد / نفت به کانال 73 دلار وارد شد

قیمت نفت به دنبال توییت تهدیدآمیز دونالد ترامپ علیه ایران، در اولین روز باز شدن بازار افزایش یافت.

در اولین روز پس از باز شدن بازارها، قیمت نفت به دنبال توییت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که ایران را تهدید کرده بود، افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر بشکه نفت خام برنت در ساعات اولیه معاملات امروز دوشنبه، به 73.27 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت نیز با قیمت 63.81 دلار معامله شد.

ترامپ در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «اگر ایران می‌خواهد بجنگد، آن زمان، پایان رسمی ایران خواهد بود. هرگز دوباره آمریکا را تهدید نکنید.»

تنش‌ها میان دو کشور از زمانی که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شد و تحریم‌ها بار دیگر علیه ایران بازگشتند، تشدید شده است.

در عین حال اجلاس وزارتی اوپک پلاس روز گذشته در شهر جده برگزار شد. وزیر انرژی عربستان در این جلسه اعلام کرد: اوپک به نیازهای بازار نفت پاسخگو خواهد بود؛ با این حال، با آمار روبه‌رشد ذخایر نفتی آمریکا به نظر می‌رسد در حال حاضر کمبود عرضه‌ای در بازار جهانی وجود ندارد.

دیدار رسمی تولیدکنندگان اوپک و متحدان غیراوپکی آنها در ماه ژوئن برگزار می‌شود که در آن زمان این تولیدکنندگان در مورد تمدید توافق کاهش تولید تصمیم‌گیری خواهند کرد.

تحلیلگران بر این باورند که اگر این توافق باز هم تمدید شود، قیمت نفت افزایش خواهد یافت.

کشورهای اوپک به رهبری عربستان سعودی و متحدان غیراوپکی آنها به رهبری روسیه از ژانویه 2019 توافق کاهش تولید را امضا کردند که بر اساس آن در مجموع 1.2 میلیون بشکه از نفت خود را با هدف مدیریت عرضه کاهش دهند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.