کد مطلب: ۷۵۰۹۶۲

دانشگاه ها و مدارس تهران فردا تعطیل شدند؟

دانشگاه ها و مدارس تهران فردا تعطیل شدند؟

مدارس و دانشگاه‌های تهران روز چهارشنبه و پنج‌شنبه، 28 و 29 دی 1401، تعطیل شدند؟ کارگروه اضطرار آلودگی هوا در این باره چه تصمیمی گرفت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا که بعد از ظهر امروز با حضور اعضا تشکیل شد درباره اینکه تهران فردا و پس فردا تعطیل باشد یا خیر تصمیم‌گیری شد.

درنهایت مقرر شد تمامی دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزش استان تهران در تمامی مقاطع تحصیلی به جز در دو شهرستان‌ دماوند و فیروزکوه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 28 و 29 دی‌ماه، به صورت غیرحضوری فعالیت کنند.

همچنین کودکستان‌های استان تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل خواهند بود.
تصمیم گیری برای برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان یا تعویق امتحانات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به عهده روسای دانشگاه‌ها خواهد بود.

طرح زوج و فرد اجرا می‌شود؟

طرح زوج و فرد در دو روز آینده از در منزل اجرا خواهد شد و فروش روزانه طرح ترافیک نیز توسط شهرداری تهران متوقف خواهد بود. بر این اساس پلیس راهور تهران بزرگ موظف شد تا از تردد شبانه کامیون‌ها به استثنای کامیون‌های حامل سوخت و مواد فاسدشدنی در سطح شهر تهران طی دو روز آینده جلوگیری کند.

فعالیت‌های ورزشی در محیط باز و سربسته برای فردا و پس فردا نیز ممنوع است و اداره کل ورزش و جوانان ملزم بر نظارت بر این موضوع است.

این کارگروه از شهروندان خواست که از ترددهای غیرضرور خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک مناسب N95 استفاده کنند. همچنین روسای ادارات با تقاضای مرخصی مادران دارای فرزند دانش‌آموز موافقت کنند.

برای اطلاع از آخرین وضعیت تعطیلات صفحه جامعه تجارت‌نیوز را دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    رئیس دانشگاه نمیدونه یکی هفتصد کیلومتر راه میاد واسه امتحان باید زودتر اطلاعیه بده دانشگاه تعیین تکلیف کنه؟

  • ناشناس

    سلام ببخشید ما اداری ها آدم نیستیم واقعا تو این هوا آدم جون سالم یه در میبره واقعا استانداری تهران و وزارت بهداشت بودن تو این هوارو برای همه انسانها نمیتونه ممنوع کنه الان ما حدود یک ماهه که هوای آلوده واقعا خطرناک داریم چرا حداقل طرح دورکاری اجرا نمی‌کنید چرا راهی برای کارمندها نمیزارید وقتی میایم خونه سردرد داریم چرا اینقدر بی تفاوت هستید این هوا واقعا خطرناکه تورو خدا به فکر ما باشید از شما مسولین استانداری تهران ومسئولین بهداشت خواهش میکنم چاره ای،بیندیشید به خدا من خودم ۲ هفته واقعا نفس نمیتونستم بکشم ومریم بودم فانژیست شدید واحساسات شدید داشتم حتی همکاران همش سردرد داشتیم بازم ممنون میشم رسیدگی کنید

  • ناشناس

    لازمه که تصمیم جدی در خصوص آلودگی هوا گرفته شود وگرنه به این شکل پیش بردیم همگی دچار مرگ تدریجی خواهیم شد. سرویس حمل و نقل عمومی جدا باید تقویت شود. کیفیت سوخت و ماشینهای داخلی جدا باید ارتقا پیدا کند. ماشینهای تک سرنشین اجازه تردد نداشته باشند. الان خانواده ها به تعداد نفرات ماشین دارند به گونه ای ردیابی کنند که از هر خانواده فقط یک ماشین اجازه تردد داشته باشد. و اگر مقدور باشد تعطیلات تابستان مدارس را با تعطیلات زمستانی جابجا کنند.

  • ناشناس

    باسلام لطفا یه فکری به حال این آلودگی هوا بکنید من خودم معلم هستم واقعا این آموز ش مجازی کارآیی لازم رونداره فقط ما معلم ها روخسته می کنه اکثر معلم‌ها چشم هاشون ضعیف شده من خودم واقعا مشکل پیداکردم اعصاب خانواده ها وکارکنان آموزش وپرورش از این کلاس ها خورد شده تاکی باید شاهد تعطیلی مدارس باشیم لااقل اگه میشه تعطیلات تابستان روبازمستان جا به جا کنید این طوری که نمیشه