کد مطلب: ۵۱۴۱۵۱

توضیحات وزیر کار درباره افزایش دستمزد کارگران

توضیحات وزیر کار درباره افزایش دستمزد کارگران

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: افزایش دستمزد کارگران در سال آینده براساس مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد شریعتمداری در حاشیه رونمایی از محصولات جدید و افتتاح پروژه شستا در جمع خبرنگاران گفت: امروز از ۱۶۸ محصول جدید شستا رونمایی می‌شود که ۴۰ محصول در طول سال ۹۹ تولید شده برای اولین بار است که تولید شده است و مابقی نیز برای اولین بار است که در شستا تولید می‌شود.

وی افزود: این محصولات ۱۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشت و شامل داروهای دامی، مواد اولیه و مکمل‌های دارویی است و به تنوع محصولات دارویی کمک می‌کند.

وزیر تعاون گفت: افتتاح این پروژه‌ها شعار جهش تولید را پوشش می‌دهد و کمک می‌کند تا بیماران هزینه کمتری را متقبل شوند.

وی درباره حذف دفترچه تامین اجتماعی گفت: زیر ساخت های لازم برای حذف دفترچه تامین اجتماعی فراهم شده و در دهه اول اسفندماه حذف می‌شود تا تمام بیمه شدگان تامین اجتماعی و طرف‌های قرارداد بدون دفترچه مراجعه کنند و از خدمات بهره‌مند شوند.

توضیحات وزیر کار درباره افزایش دستمزد کارگران

شریعتمداری درباره تعیین دستمزد کارگران گفت: تعیین حداقل مزد وظیفه شورای عالی کار است. اینکه این تعیین به روزهای پایانی سال می‌رسد به دلیل این است تا نگاهی به سطح عمومی قیمت‌ها تا آخرین روزهای سال و افزایش قیمت‌ها داشته باشیم و با تکیه بر روند افزایش ماه به ماه در یک سال گذشته بتوانیم تصمیم بگیریم که قیمت‌ها تا نیمه سال آینده پایدار باشد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم بررسی‌های دستمزد در طول سال انجام شود اما تصمیم‌گیری به روزهای پایانی سال موکول می‌شود برای اینکه ضریب خطا حداقل باشد.

وزیر تعاون گفت: روند افزایش دستمزد کارگران در سال‌های گذشته کمتر از نرخ تورم نبوده و عقب‌ماندگی تاریخی دستمزد کارگران با نرخ تورم را داشتیم و جبران آن به صورت یک‌جا مقدور نیست. ما در دولت تدبیر و امید تلاش کردیم این رقم هر سال بیشتر از تورم باشد تا بخشی از این مشکل حل شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره افزایش ۳۵ درصدی دستمزد ۱۴۰۰ گفت: افزایش دستمزد باید به صورت کارشناسی بررسی شود و این افزایش براساس نظر و مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یک دروغ بزرگ ،،، بااین تورم حداقل دستمزد کارکر باید ماهیانه ده میلیون باشه

  • سجاد

    ضریب خطاحداقل باشد؟؟؟این بزرگترین جک تاریخه .یه نگاهی به زندگی کارگران دراین چهل سال بکنین میفهمین که ضریب خطاچقدره.

  • ناشناس

    توروخدا انقدر دقت نکنید ما راضی نیستیم .پارسال که زیادی دقت کردین کارگرا شرمنده شدن .اول و اخر یه حقوق بخور نمیر تصویب میکنید کارگر هم چون مجبور میسوزه و میسازه. اصلا تو این جامعه هیچکس کارگررو نمیبینه وحساب نمیکنه

  • Oxygen

    تورم بالای ۱۰۰درصد داشتیم افزایش حقوق هم باید بالای۴۰درصد باشد

    • ناشناس

      شما احتمالا چیزی نمیرنی؟؟ حالت خوبه؟؟ وقتی تورم 100 درصد بوده چرا باید 40 درصد اضافه کنن؟؟ چرا نگفتی 50 درصد؟؟ چرا 60 درصد نه؟؟ به نظرت نباید همون 100 درصد افزایش بدن؟؟
      آدمایی با طرز فکر خود کمتر بینی مثل شما هستن که باعث میشن دولت و کارفرما هم اینجوری کارگر رو به مرگ میگیره که به تب راضی بشه.

  • ناشناس

    ضعیف ترین قشر جامعه کارگران حداقل بگیر هستند که نه تنها پایین ترین حقوق را دریافت می کنند بلکه هیچ گونه مزایایی نیز برای آنها وجود ندارد و بد تر از همه اینکه امنیت شغلی ندارند .چرا باید یک قشر از همه ی شرایط در بد ترین حالت ممکن باشند و گروهی هم حقوق بالا دارند هم امنیت شغلی و هم مزایای فراوان ؟؟؟؟؟؟؟؟

  • علي

    حداقل حقوق کارگر باید با این تورم و گرانی 10 میلیون تومان تصویب شود

  • ناشناس

    بابا بسه خدتونه مسخره کنید هر روز یه‌ چیزی میگید دولت با ای همه سروت میتونه هر ماه ۵۰میلیون به هر کارگر بده هیچ جا به اندازه ایران منا به گاز و نفت و معدن نداره چین 2میلیارده این قدر آدم رفیق نداره

  • داوود دژم

    وقتی مدیران با حقوق ۵۰ میلیونی برا کارگر با حقوق ۲/۵ میلیونی میخواد تصمیم بگیره از این بهتر نمیشه
    همیشه باید خط فقر ۴ برابر حقوق کارگر بدبخت باشه
    بابا اجاره خونه شده ماهی ۲/۵ میلیون پس این بدبخت چی بزار سر سفره زن و بچش؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    دولت ضدکارگرشاغل وبا زنشسته……

  • ناشناس

    تواین دولت تدبیر و امید کارگر و قشر ضعیف جامعه ده برابر ضعیف تر شد شاید بیشتر سال99برج ۵ بود ک افزایش حقوق کارگران دست کارگر رسید بعد اون باشیب بسیار تند افزایش قیمت ها روبرو شدیم نمونه اش قیمت خودرو قیمت مسکن
    کارگر بدبخت می تونه دیگه ب مسکن فکر کنه شده براش آرزو
    قیمت ها در سال چند مرتبه زیاد زیاد زیادتر میشه ….چی بگم والا….