کد مطلب: ۴۱۶۵۱۰

توقف پیش فروش ۴ محصول ایران خودرو از سال بعد

توقف پیش فروش ۴ محصول ایران خودرو از سال بعد

پیش فروش ۴ محصول فاقد استاندارد یورو ۵ ایران خودرو بدون توجه به مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست امروز آغاز شده و این در حالیست که این سازمان در نامه ای به مدیرعامل شرکت ایران خودرو توقف پیش فروش ۴ خودرو این شرکت را خواستار شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیش فروش خودرو‌های یورو ۴ شرکت ایران خودرو از ساعت ۱۰ صبح امروز (شنبه ۲۳ آذر ماه) آغاز شد، این در حالی است که سازمان حفاظت محیط زیست پیش فروش ۴ محصول دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ را ممنوع کرده بود.

بر اساس ماده ۴ قانون هوای پاک خودروسازان باید قبل از فروش و پیش فروش خودرو نسبت به اخذ مجوز آلایندگی برای محصولات خود اقدام کنند، در حالی که تاکنون در جهت ارتقای استاندارد آلایندگی ۴ محصول مذکور به یورو ۵ اقدامی صورت نگرفته است.

این سازمان در واکنش به پیش‌فروش چهار محصول یورو ۴ نامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت ایران خودرو ارسال و تاکید کرده است که در صورت پیش‌فروش این خودروها، سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری قانونی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

در نامه مهدی میرزایی قمی رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زی،ست خطاب به مقیمی مدیر عاملل شرکت ایران خودرو آمده است:

«به استحضار می‌رساند براساس بخشنامه مورخ ۹۸/۹/۲۰ آن شرکت محترم در وب‌سایت رسمی خود اقدام به پیش فروش چهار محصول دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ برای آذر ماه سال ۱۳۹۹ نموده است.

پیرو نامه شماره ۹۸/۳۰۰/۳۲۳۴۴ مورخ ۹۸/۸/۱۲ به وزارت صنعت، معدن و تجارت تشریح گردید که براساس ماده چهار قانون هوای پاک پیش فروش محصولات یورو ۴ برای سال آینده ممنوع است و خودروسازان می‌بایست قبل از هرگونه اقدام به فروش یا پیش‌ فروش نسبت به اخذ مجوز آلایندگی برای محصولات خود اقدام کنند.

با توجه به اینکه برای چهار محصول مذکور تاکنون اقدامی جهت ارتقای استاندارد آلایندگی به یورو ۵ صورت نگرفته است، مقتضی است دستور فرمایید از پیش فروش محصولات مذکور برای سال آینده جلوگیری به عمل آید. بدیهی است در صورت انجام پیش فروش این محصولات این سازمان پیگیری قانونی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.»

11025761 514

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.