کد مطلب: ۳۸۸۳۴۰

تولید ایران خودرو و سایپا در بهار چگونه بود؟

تولید ایران خودرو و سایپا در بهار چگونه بود؟

آمارها حاکی است که ایران خودرویی‌ها بهار 98 را با کاهش ۳۸.۷ درصدی و سایپایی‌ها با کاهش ۳۱.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به پایان بردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از افت تولید دو خودروساز بزرگ کشور در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال است، به طوری که ایران خودرویی ها بهار ۹۸ را با کاهش ۳۸.۷ درصدی و سایپایی ها با کاهش ۳۱.۸ درصدی به پایان بردند.

برپایه این گزارش، گروه صنعتی ایران خودرو در مدت یاد شده ۸۸ هزار و ۶۸۳ دستگاه خودروی سواری تولید کرد که در مقایسه با پارسال ۳۸.۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین تولید ۲۴۵ دستگاه وانت، حاصل کار آبی پوشان جاده مخصوص در بهار ۹۸ بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افت ۸۳ درصدی نشان می‌دهد.

گروه یاد شده در این مدت موفق به تولید ون نشد و عدد صفر در مقابل آن قرار گرفت.

با این حال، در سه ماهه نخست امسال ۴۷ دستگاه مینی بوس، میدل باس و اتوبوس و ۳۴۴ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در ایران خودرو تولید شد که به ترتیب رشد ۱۴.۶ درصدی و افزایش ۲.۱ درصدی داشته است.

افزایش تولید وانت و کاهش سایر تولیدات سایپا

بررسی آمارهای یاد شده نشان می‌دهد، در این مدت ۱۰۰ هزار و ۶۰۷ دستگاه انواع خودرو در گروه خودروسازی سایپا تولید شد. این آمار در مقایسه با پارسال کاهش ۳۱.۸ درصدی نشان می‌دهد.

تولید ۸۹ هزار و ۹۱۳ دستگاه خودروی سواری حاصل کار نارنجی پوشان جاده مخصوص در بهار ۹۸ بود که افت ۳۴.۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

در سه ماهه نخست امسال تنها دو دستگاه ون در سایپا تولید شد که در مقایسه با ۲۳ دستگاه ونی که در بهار پارسال تولید کرده بود، کاهش ۹۱.۳ درصدی داشته است.

تولید وانت در سایپا اما برخلاف سایر گروه‌های خودرویی با رشد ۱۱.۱ درصدی به ۱۰ هزار و ۵۹۰ دستگاه در مقایسه با سه ماهه نخست پارسال رسید.

این گروه خودروسازی در مدت یاد شده توفیقی در تولید مینی بوس، میدل باس و اتوبوس نداشت و عدد صفر در مقابل جدول تولید این محصولات قرار گرفت.

تولید کامیونت، کامیون و کشنده از سوی نارنجی پوشان نیز در این مدت با کاهش ۹۲.۲ درصدی به ۱۰۲ دستگاه رسید.

براساس این گزارش، بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۱۹۷ هزار و ۷۷۷ دستگاه انواع خودرو در سه ماهه نخست سال ۹۸ و کاهش ۴۰.۸ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مردم بی گناه

    سلام
    من میگم همه اش مردم رو سرکار میا ندازن الان ثبت نام میکنی و دوسال دیگه ماشین رو تحویل میگیری این دوسال باپول جناب عالی کار میکنن و پول شما هم همون پول قبلی و نرخ جدید با ما حساب میکنن