کد مطلب: ۳۹۸۴۱۸

تولید زعفران ۱۰ درصد افزایش یافت

تولید زعفران ۱۰ درصد افزایش یافت

عضو شورای ملی زعفران از رشد ۱۰ درصدی تولید زعفران خبر داد و گفت: بنا بر برآورد‌های صورت گرفته و افزایش سطح زیرکشت پیش‌بینی می‌شود که تولید زعفران به ۵۰۰ تن برسد.

عضو شورای ملی زعفران گفت: با توجه به افزایش سطح زیرکشت، تولید زعفران با رشد حداقل ۱۰ درصدی به ۵۰۰ تن می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران، از ثبات نسبی بازار طلای سرخ خبر داد و گفت: هم‌اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۷ میلیون و حداکثر ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان بوده که نسبت به یک ماه اخیر نوسانی نداشته است.

وی افزود: با توجه به آنکه برداشت زعفران از ۲۰ مهر در کشور آغاز و تا ۱۵ آذر ادامه دارد، خرید‌های عمده در این مقطع کاهش یافته است چرا که تجار داخلی و خارجی منتظر ورود زعفران نو به بازار هستند.

حسینی درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران گفت: بنابر آمار سه ماهه گمرک، صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش یافت که پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان شهریور ادامه یابد، در حالی‌که با برداشت زعفران نو و ورود به بازار شاهد جهش صادرات خواهیم بود.

عضو شورای ملی زعفران با انتقاد از بی‌توجهی وزارت جهاد کشاورزی به قیمت تمام شده زعفران بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید موظف است قیمت تمام شده محصول را قبل از فصل برداشت محاسبه و اعلام کند که متاسفانه وزارت جهاد در این امر کوتاهی می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به کوتاهی وزارت جهاد کشاورزی در اعلام قیمت تمام شده، کشاورزان در سردرگمی به سر می‌برند چرا که نمی‌دانند محصول نو خود را باید با چه نرخی در بازار به فروش رسانند و اینکه بخواهیم کالا را براساس عرضه و تقاضا توزیع کنیم، مکانیزم درستی نیست.

به گفته حسینی، قیمت تمام شده تمامی محصولات کشاورزی باید قبل از ورود به بازار اعلام شود تا تولیدکنندگان اسیر دلالان در بازار نشوند که متاسفانه این نقص در بازار زعفران وجود دارد.

وی از رشد ۱۰ درصدی تولید زعفران خبر داد و گفت: بنابر برآورد‌های صورت گرفته و افزایش سطح زیرکشت پیش‌بینی می‌شود که تولید زعفران به ۵۰۰ تن برسد که به همین خاطر ورود به بازار‌های جدید و رشد صادرات امری ضروری است.

عضو شورای ملی زعفران در پایان قیمت طلای سرخ در ایام محرم را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا، افزایش قیمتی را برای ایام تاسوعا و عاشورا متصور نیستیم و پیش‌بینی می‌شود بازار همچنان در آرامش به سر برد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.