کد مطلب: ۷۴۳۲۷۹

تولید مرغ در ۶ استان هوشمند می‌شود

تولید مرغ در 6 استان هوشمند می‌شود

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی دام دیگر مرغی از مرغ‌داران نمی‌خرد و اتحادیه‌ها برای این کار اقدام کنند، از هوشمندسازی زنجیره‌سازی تولید مرغ در شش استان کشور خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدجواد ساداتی‌نژاد در سفری که به استان گلستان داشت، اظهار کرد: کشاورزی قراردادی مدرن‌ترین روش برای حمایت از کشاورزان است و فاز دوم این طرح در گندم اجرایی شد.

وی با بیان اینکه کشت قراردادی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: تاکنون بیش از 800 هزار هکتار کشت قراردادی در کشور اجرایی شده است. در آغاز اجرای این طرح هستیم و احتمالا دارای نواقصی باشد. اما تا پایان سال بعد به اهداف مورد نظر خود در میزان کشت می‌رسیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان گلستان امسال رتبه نخست کشت قراردادی در کشور را کسب کرد.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه شرکت پشتیبانی دام دیگر مرغی از مرغداران نخواهد خرید، گفت: اتحادیه‌ها باید برای این کار اقدام کنند و اگر اتحادیه ضرری کردند، مابه التفاوت را پرداخت می‌کنیم. این پیشنهاد از سوی اتحادیه مطرح شد و ما اجرای آن را آغاز کردیم.

وزیر جهادکشاورزی اظهارداشت: هوشمندسازی زنجیره‌سازی تولید مرغ فعلا در شش استان کشور آغاز شده و در این راستا باید بدانیم ماشین تولید مرغ از مبدا کجا بود و به کجا رفت و این امر سبب حذف دلال‌ها می‌شود. هوشمندسازی در طیور نیز آغاز شده و در صورت موفقیت درباره گوشت قرمز هم اجرایی می‌کنیم.

ساداتی‌نژاد اظهار کرد: 25 هزار هکتار گلخانه در کشور داریم و این میزان باید با هدف صرفه‌جویی آب در بخش سبزی و صیفی‌جات به 150 هزار هکتار برسد. تا پایان دولت باید همه زمین‌های کشاورزی دارای سند شوند و سرعت صدور سند در استان گلستان باید بیشتر شود.

برای مطالعه بیشتر مطلب مرغداران ورشکست شدند؟ را در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.