خبر مهم:

کد مطلب: ۲۶۳۷۶۹

تولید کنسانتره سنگ آهن در معادن بزرگ ۲۷ درصد افزایش یافت

تولید کنسانتره سنگ آهن در معادن بزرگ 27 درصد افزایش یافت

میزان تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت‌های بزرگ معدنی طی ۲ ماه نخست سال جاری ۲۷ درصد رشد یافت.

میزان تولید کنسانتره سنگ آهن شرکت‌های بزرگ معدنی طی ۲ ماه نخست سال جاری ۲۷ درصد رشد یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت، ۷ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۵۴۶ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۶ میلیون و ۸۰ هزار و ۴۴۸ تن بود.

از این میزان، شرکت‌های «گل‌گهر» ۳ میلیون و ۱۹ هزار و ۲۸۰ تن، «چادرملو» یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۷۹۵ تن، «سنگ آهن مرکزی» ۹۱۳ هزار و ۷۲۳ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» یک میلیون و ۱۶ هزار و ۷۹۶ تن، «گهر زمین» ۷۳۷ هزار و ۴۵۸ تن، «اُپال پارسیان سنگان» ۴۴۸ هزار و ۱۴۱ تن و «جلال آباد» ۱۱۵ هزار و ۳۵۳ تن کنسانتره سنگ آهن تولید کردند.

کاهش ۱۳ درصدی تولید دانه‌بندی

بنا به این گزارش، ۶ شرکت بزرگ معدنی طی ۲ ماه نخست امسال، ۸۷۵ هزار و ۷۲۳ تن سنگ آهن دانه‌بندی تولید کردند که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۱۰ هزار و ۲۶۲ تن)، ۱۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

از این میزان، شرکت سنگ آهن سنگان «۳۸۹ هزار و ۴۸۴ تن»، سنگ آهن مرکزی «۲۳۲ هزار و ۱۷۰ تن»، فلات مرکزی «۱۶۵ هزار و ۲۳۰ تن»، جلال آباد «۳۶ هزار و ۹۵۱ تن»، میشدوان «۲۷ هزار و ۵۷۴ تن» و چادرملو ۲۴ هزار و ۳۱۴ تن تولید کرده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.