کد مطلب: ۳۱۰۳۶۷

ثبات بازار شکر حفظ شده است

ثبات بازار شکر حفظ شده است

خوشبختانه با توجه به تولید مناسب در سال زراعی جاری، بازار شکر کشور ثبات خود را حفظ کرده است.

مدیر‌عامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی، با اعلام این مطلب گفت: در سال زراعی مهر ماه ۹۶ تا مهر ماه ۹۷ شاهد سالی پر محصول و ثبت یک رکورد مناسب و مطلوب در تولید نیشکر بودیم. علیرضا حمیدی افزود: در سال مورد نظر با تولید ۶۲۹ هزار تن شکر و راندمان‌های بالا در حوزه کشاورزی و صنعت شرایط خوبی را پشت سر گذاشتیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی در مورد روند قیمت شکر در سال جاری گفت‌: با توجه به ضریب بالای خود اتکایی که در حوزه تولید شکر در کشور در دولت یازدهم و دوازدهم اتفاق افتاد، شاهد ثبات قیمتی در بازار شکر بودیم و اتفاقات اخیر در بازار کالاهای مصرفی و مورد نیاز مردم که ناشی از نوسانات شدید قیمت ارز بود کمترین تاثیر را در قیمت شکر داشت.

حمیدی گفت: شکر همواره در قیمت مصوب یا نزدیک به آن معامله شد و حتی در پاره‌ای از موارد شاهد معامله آن زیر قیمت دولتی بوده‌ایم. وی افزود: ناگفته نماند که نقش شرکت بازرگانی توسعه نیشکر با همراهی انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر کشور و سایر تولید‌کنندگان شکر در توزیع شکر و رساندن آن به مصرف‌کننده نهایی در قالب قرارداد‌های بلند‌مدت و تامین نیاز کارخانه‌های مصرف‌کننده و همچنین عرضه شکر در بورس کالای ایران با قیمت مصوب توسط این شرکت نقش تعیین‌کننده‌ای بود.

حمیدی چشم‌انداز بازار شکر را مثبت ارزیابی کرده و افزود: ما از ابتدای دولت یازدهم شاهد سیاست‌های اتخاذ شده صحیح و مناسب در عرصه تولید شکر بودیم و نتیجه آن نیز، وضعیت مناسبی است که در بازار شکر داشته و داریم، وزیر جهاد کشاورزی و دیگر معاونان ایشان در یک تعامل مناسب با انجمن صنفی قند و شکر ایران و اعتماد متقابل به یکدیگر و اتکا به آمار‌های درست تولید و نیاز واقعی کشور توانسته‌اند وضعیت تولید شکر را از میزان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن به میزان دو میلیون و یکصد هزار تن یعنی مرز خودکفایی

برسانند. مدیر عامل شرکت بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی تصریح کرد: این گام موثر و مثبت که در یک تعامل موثر اتفاق افتاد باعث شد بازار شکر در ایامی که گذشت هیچ‌گونه التهاب و تنشی را تجربه نکند و با یک آرامش خاص و قابل قبول به دوره تولید و بهره‌برداری در سال زراعی جدید وارد شود.

حمیدی تاکید کرد: جلوگیری از واردات بی‌رویه از سوی وزارت جهاد کشاورزی و زمان واردات به میزان دقیق نیاز به مصرف و همچنین اعلام به موقع نرخ مصوب شکر تولیدی توانسته است کمک‌های شایانی به تولید‌کنندگان را به دنبال داشته باشد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.