کد مطلب: ۱۶۲۵۲۳

ثبت بالاترین قیمت نفت ایران در سال ۲۰۱۷

ثبت بالاترین قیمت نفت ایران در سال 2017

قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۲۹ سپتامبر، با ۲ دلار و ۲ سنت افزایش به ۵۷ دلار برای هر بشکه رسید و بالاترین قیمت نفت برای ایران در سال ۲۰۱۷ رقم خورد.

قیمت نفت خام سبک ایران با بیش از ۲ دلار افزایش، به ۵۷ دلار برای هر بشکه رسید تا بالاترین قیمت نفت برای ایران در سال ۲۰۱۷ رقم بخورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از وزارت نفت؛ قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۲۹ سپتامبر، با ۲ دلار و ۲ سنت افزایش به ۵۷ دلار برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت ایران از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون، ۴۹ دلار و ۶۶ سنت برای هر بشکه بوده است. ارزش نفت خام سنگین ایران نیز به ۵۴ دلار و ۵۳ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته قبل از آن، یک دلار و ۴۹ سنت افزایش نشان می‌دهد.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز به ۵۵ دلار و ۷۸ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته، یک دلار و ۵۶ سنت افزایش یافته است. قیمت نفت خام شاخص دبلیو تی‌آی و برنت نیز در هفته منتهی به ۲۹ سپتامبر به ترتیب یک دلار و ۷۷ سنت و یک دلار و ۹۲ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به ۵۱ دلار و ۸۳ سنت و ۵۸ دلار و ۵۹ سنت برای هر بشکه رسید.

همچنین قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز به ۵۵ دلار و ۵۴ سنت و ۵۶ دلار و ۲۰ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته، به ترتیب یک دلار و ۲۱ سنت و یک دلار و ۳۴ سنت افزایش نشان می‌دهد.

تحلیل‌گران بر این عقیده‌اند که توافق کاهش تولید نفت اوپک و کشورهای داوطلب غیراوپک، ادامه خواهد داشت. در همین زمینه، الکساندر نواک، وزیر نفت روسیه اعلام کرد که از ادامه کاهش تولید تا تابستان آینده، حمایت خواهد کرد.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سطح ذخیره‌سازی نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۲۲ سپتامبر، با یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه کاهش به حدود ۴۷۱ میلیون بشکه رسید که این امر، در راستای افزایش صادرات نفت خام و بالارفتن بهره‌برداری از پالایشگاه‌ها صورت گرفته است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.