کد مطلب: ۲۲۰۲۰۰

جای خودروهای پنج ستاره در خودروسازی خالی است

جای خودروهای پنج ستاره در خودروسازی خالی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر تعداد خودروهای چهار ستاره تولیدی در خودروسازی محدود است که باید افزایش پیدا کند. ضمن آنکه جای خودروهای پنج ستاره نیز خالی است.

محمد شریعتمداری در مراسم رونمایی کتاب گزارش عملکرد مسئولیت اجتماعی گروه صنعتی ایران خودرو، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۵۳ درصد از خودروهای تولیدی دو ستاره و چهار درصد تک ستاره است که کیفیت آن‌ها باید ارتقاء یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه سال ۱۳۹۷ برای خودروسازی سال کیفیت خواهد بود و هیچ خودروسازی حق تحویل گرفتن حتی یک قطعه بی‌کیفیت را ندارد، خاطر نشان کرد: تحویل قطعه غیراستاندارد در سال ۱۳۹۷ از سوی خودروسازان ممنوع است و اگر چنین هدفی را محقق نکنند، به عنوان وزیر صنعت با آنها مقابله خواهم کرد.

شریعتمداری ادامه داد: رشد کیفی ۲.۵ درصدی در صنعت خودرو نسبت به سال قبل به هیچ وجه راضی‌کننده نیست و باید توجه بیشتری به این هدف شود.

وی ادامه داد: صنعت خودرو تاکنون ۹۸ درصد هدف سال جاری برای تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو را محقق کرده است.

شریعتمداری افزود: ضمن آنکه سهم صنعت خودرو از ارزش افزوده کل صنعت حدود ۱۶ درصد است و همچنین ۱۸ درصد اشتغال صنعتی و ۳.۵ درصد جی دی پی مربوط به صنعت خودرو است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در آستانه سال ۱۳۹۷ ابرطرح نوسازی خودروهای سنگین کلید خورده است که براساس آن تمام خودروهای تجاری فرسوده نوسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: توجه به عمق ساخت داخل در صنعت خودرو از مهم‌ترین مسئولیت‌های ماست البته عمق ساخت داخل بدون توجه به استانداردها خیانت است و در این زمینه باید استانداردها نیز حفظ شود.

شریعمتداری خاطر نشان کرد: تاکنون پنج دستگاه پژو ۳۰۱ ساخته شده است که عمق ساخت داخل آن قابل توجه است. امیدواریم در سال ۱۳۹۷ بتوانیم از تعداد بیشتری از خودروهای جدید رونمایی کنیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.