کد مطلب: ۳۷۱۷۱۴

جدیدترین قیمت گوشت قرمز

جدیدترین قیمت گوشت قرمز

قیمت گوشت قرمز در بیش از 2 ماه اخیر با حاشیه‌های بسیاری روبرو بوده و اکنون هر کیلوگرم گوشت گوسفندی بدون دنبه حدود ۹۵ هزار تومان، با دنبه ۹۲ هزار تومان و گوشت گوساله ۹۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که هر کیلوگرم گوشت قرمز تنظیم بازاری سردست با دنبه 42 هزار و 400 تومان و ران 44 هزار و 400 تومان به فروش می‌رسید و تقاضای زیادی برای خریداری آن وجود داشت و عدم تناسب عرضه و تقاضا منجر به ایجاد صف‌های طولانی برای خرید این محصول شده بود، حال با قطع اختصاص ارز 4200 تومانی به واردات این محصول حجم تقاضا را به شدت کاهش داده است.

کف قیمت هرکیلوگرم گوشت گوسفندی بدون دنبه حدود 95 هزار تومان، با دنبه 92 هزار تومان و گوشت گوساله 95 هزار تومان به فروش می‌رسد؛ مسئول یکی از فروشگاه‌های زنجیره ای در تهران در این ارتباط می‌گوید: در گذشته که قیمت گوشت قرمز تنظیم بازاری بود همه به دنبال خرید این محصول بودند اما امروز که قیمت آن آزاد شده است فروش نداریم و حتی محصولات عرضه شده را به شرکت برگشت می زنیم.

وی می افزاید: این کاهش تقاضا باعث شده که قیمت گوشت قرمز 5 تا 10 هزار تومان در هر کیلوگرم کاهش یابد اما کماکان مردم نمیخرند.

بنابراین گزارش یک قصابی نیز که تنها چند قطعه سردست و ران گوسفندی در ویترین یخچالی مغازه خود آویزان کرده است می‌گوید: زمانی ویترین این مغازه پر از لاشه گوسفند بود اما این روزها تنها چند مشتری در روز بیشتر نداریم که آنها نیز حجم کمی از این محصول را خریداری میکنند و ادامه این روند باعث تعطیلی مغازه ام میشود.

وی در پاسخ به اینکه چرا با کاهش قیمت گوشت به دنبال جذب مشتری نیست، می‌افزاید: در صورتی که خودم بروم دام زنده خریداری و ذبح کنم، برای خرید هر کیلوگرم دام زنده باید حداقل 40 هزار تومان پول پرداخت کنم که نیمی از آن ضایعات است و برای خودم هم در هر کیلوگرم 10 تا 12 هزار تومان سود در نظر بگیرم قیمتش همین حدود 94 تا 95 هزار تومان می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.