کد مطلب: ۵۳۹۶۵۸

جزئیات تغییر دامنه نوسان شرکت‌های بورسی و فرابورسی

جزئیات تغییر دامنه نوسان شرکت‌های بورسی و فرابورسی

جزئیات تغییر دامنه نوسان و حجم مبنای معاملات سهام شرکت‌های حاضر در بورس و فرابورس از روز شنبه (۲۵ اردیبهشت) اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه یکشنبه گذشته خود با توجه به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش تدریجی و پیرو مطالعات صورت گرفته، در خصوص متقارن‌سازی دامنه در همین مقطع و سپس افزایش تدریجی دامنه به صورت متقارن تصمیم گرفت.

از این رو دامنه نوسان به جای مثبت ۶ و منفی ۳ درصد به مثبت و منفی ۵ تغییر یافت و اعلام کرد در آینده با رصد شرایط بازار نسبت به افزایش دامنه اقدام خواهد شد.

همچنین در خصوص دامنه نوسان و حجم مبنا در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران مقرر شد از روز شنبه آینده (۲۵ اردیبهشت) حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا برای تمامی نمادهای معاملاتی سهام بورس اوراق بهادار تهران، بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۵ میلیارد ریال و همچنین این مقدار در خصوص بازار پایه تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز به ترتیب ۱۰ میلیارد، ۵ میلیارد و ۲٫۵ میلیارد تغییر یابد.

در این زمینه جزئیات تغییر دامنه نوسان و حجم مبنا در بازارهای مختلف بورس اوراق بهادار و همچنین فرابورس ایران بدین شرح است:

بورس اوراق بهادار:

- دامنه نوسان در کلیه نمادهای معاملاتی بازارهای بورس اوراق بهادار تهران مثبت و منفی ۵ درصد و حداقل ارزش حجم مبنا نیز ۱۵ میلیارد ریال خواهد بود.

فرابورس ایران:

- دامنه نوسان در بازارهای اول و دوم فرابورس مثبت و منفی ۵ درصد و حداقل ارزش حجم مبنا ۱۵ میلیارد ریال خواهد بود.

- دامنه نوسان در تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز بازار پایه فرابورس به ترتیب مثبت و منفی ۳، ۲ و ۱ درصد و حداقل ارزش حجم مبنا در این بازراها نیز به ترتیب ۱۰، ۵ و ۲٫۵ میلیارد ریال خواهد بود.

دامنه نوسان در کلیه نمادهای معاملاتی مربوط به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس و فرابورس نیز مثبت و منفی ۱۰ درصد خواهد بود.

منبع: ت سنیم

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مشکل بورس فقط نبود پول هست
    پولایی که دولت کشید بیرون
    با این کارا بورس درست بشو نی حاجی

  • ناشناس

    لطف کنید کم دامنه رو دستکاری کنید این نتیجه دامنه نامتقارن به جز شاخص ساز ها همه سهم ها قفل هستند? باید با بورس اروپا و آمریکا بریم جلو الان کجای دنیا ۳منفی هست آخرین دامنه در دنیا۶منفی ومثبت است? نکنه ما از بورس های جهانی بیشتر میدونیم باید به روز باشیم ۱۰۰درصد بورس های جهانی بیشتر ازبورس ما میدونن?

  • ابراهیم

    متضررین بورس ،چرا باید ضررهای سنگین کنید،چون خداراازیاد برده اید،به فقرا و نیازمندان کمک نمی کنید،ثروت رادوست دارید،مال حلال وحرام توجه نمی کنید.بی تفاوت هستید.

  • حمید

    به نظر من لازم به هیچ کاری نیست!!!!تنها کار لازم برگشت پول های خارج شده از بورس توسط دولت و حقوقی هاست

  • ناشناس

    از شنبه آماده منفی ۵ خوردن باشیم.
    حجم مبنا ۱.۵ ملیارد تومن یعنی تمام سهم ها پایانی رو کامل نوش جان میکنن و حقوقی ها حتما حتما این کارو خواهند کرد چون اونا خریدارن ملت فروشنده.

  • ناشناس

    چندماه پیش میخواستم دندان مصنوعی بگیرم گفتم قبل ازاین کار پولش را بذارم تو بورس یک سودی بکنم بعد این کار رابکنم حالاچندماه هست که سهم که خریدم از اونوقت تا حالا قفل صف فروشه وپولم نصف شده دیگه دندان هم نمی تونم بخرم کلی هم گران شده چندماه هست بدون دندانم نتوانستم یک غذای درست و حسابی بخورم حداقل این صف فروش رابرداریدبذارید پولم رااز بورس بکشم بیرون میخوام حداقل نصف دندان هایم رادرست کنم به پولم احتیاج دارم

  • ناشناس

    به نظر من احتمال داره شرایط بورس تغییر کنه با توجه به اینکه دامنه رو متقارن کردن دوباره، حداقل شاید شاید شاید نقدشوندگی سهام بالا بره.
    به هر حال بورس نیاز به یک معجزه داره واسه احیا دوباره…