کد مطلب: ۴۱۸۶۱۴

جزئیات جدید از بیمه تکمیلی رانندگان

جزئیات جدید از بیمه تکمیلی رانندگان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مشکل بیمه تکمیلی کامیون‌داران حل شده است و امروز علاوه بر راننده و همسر فرد، دو فرزند او نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی درباره جدیدترین اقدامات انجام شده برای رفع مشکل کامیون‌داران بیان کرد: نمی‌توانیم ادعا کنیم مشکل کامیون‌داران به صورت صددرصد حل شده است، ولی سعی کردیم بخش عمده‌ای از نیاز‌های این قشر را مرتفع کنیم.

وی افزود: مشکل بیمه تکمیلی کامیون‌داران حل شده است و امروز علاوه بر راننده و همسر فرد، دو فرزند او نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان راهداری و حمل ‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه مشکلات رانندگان در سه گروه قابل تقسیم است، افزود: برخی از مشکلات آن‌ها مرتبط با وزارت راه و شهرسازی، برخی دیگر مربوط به دولت در زمینه بیمه تامین اجتماعی و سایر چالش‌های این قشر به دیگر ارگان‌های دولتی ارتباط دارد.

حسن‌نیا با تاکید بر اینکه سازمان راهداری تا جایی که توانسته تمامی خواسته‌های رانندگان را انجام داده است، ادامه داد: کامیون‌داران از سختی و زیان‌آور بودن کار خود گله‌مندند و برای رفع این موضوع هنوز به جمع‌بندی نهایی برای مذاکره با سازمان تامین اجتماعی نرسیده‌اند، بحث‌هایی درباره توقیف خودرو‌ها در راستای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی رانندگان مطرح می‌شود که در این رابطه نیز مذاکراتی با ستاد قاچاق کالا و ارز، پلیس راهور و ناجا انجام دادیم و تا حدود زیادی مشکلات رانندگان در این زمینه مطرح شده است.

وی تصریح کرد: در رابطه با شرایط بیمه تامین اجتماعی، اضافه کردن رانندگان جدید و سوبسیت دولت، با توجه به محدود بودن سقف بودجه سازمان تامین اجتماعی این امر مقدور نیست و تنها به شرط خارج شدن یک راننده، راننده دیگری استخدام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در کانون کامیون‌داران موضوع ورود رانندگان جدید و بیمه آن‌ها در دست بررسی است تا راهکار صحیحی برای آن تهیه و تدوین شود.

حسن‌نیا تاکید کرد: کمبود ارز و کاهش واردات لاستیک باعث شده است تا رانندگان همواره مطالباتی از سازمان راهداری داشته باشند، همچنین بخشی از این موارد از جمله تامین لاستیک بر عهده وزارت صمت است که امیدواریم در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مشکل ثبت بار خارج از سیستم در گمرک بندرعباس چه زمانی حل خواهد شد گفت: با توجه به تداخل بار درون و برون‌شهری در گمرک بندرعباس اختلالاتی در ثبت بارنامه برای کامیون‌داران پیش آمده که تلاش می‌کنیم با استفاده از دوربین‌های رصد پلاک، خودرو‌های متخلف متوقف شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآوری کرد: کامیون‌ها بر مبنای پلاک مجوز ورود به پایانه بندرعباس را دارند و در صورت ثبت نشدن پلاک امکان تردد و بارگیری برای آنها در پایانه بندرعباس وجود نخواهد داشت.

حسن‌نیا تصریح کرد: سازمان راهداری یک استراتژی اساسی دارد و آن هم اقتصادی کردن حمل‌ونقل است که تحقق این موضوع به سود همه مردم خواهد بود.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.