کد مطلب: ۸۰۲۹۸۳

امیرعبداللهیان: ایران جنگ را راه‌حل نمی‌داند

امیرعبداللهیان: ایران جنگ را راه‌حل نمی‌داند

وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با همتای لبنانی خود در بیروت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور دیدار و رایزنی با مقامات لبنان روز گذشته وارد بیروت شده است، صبح امروز با عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان دیدار و گفتگو کرد.

وی همچنین قرار است با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور هم دیدار کند.

امیرعبداللهیان در بدو ورود به لبنان در خصوص برنامه های خود گفت: ما امروز در بیروت هستیم تا بار دیگر حمایت قوی جمهوری اسلامی ایران را از ملت، دولت، ارتش و مقاومت در لبنان اعلام کنیم. این سفر فرصتی است برای مشورت های بیشتر با مقامات لبنان در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی.

امیرعبداللهیان افزود: تحولات جدیدی در منطقه در هفته های اخیر به وقوع پیوسته که نتیجه آن را برای کل منطقه، جهان اسلام و از جمله لبنان خیر می‌دانیم. ایران در قبال تنش ها و بحران های منطقه ای همواره از گفتگو و مذاکره حمایت کرده و جنگ را راه حل نمی‌داند.

وزیر خارجه کشورمان همچنین در خصوص مناسبات دوجانبه با لبنان گفت: در خصوص مناسبات دوجانبه تهران و بیروت، ایده ها و ابتکاراتی برای بهبود وضعیت در لبنان داریم و در دیدارهای امروز و فردا خود با مقامات کشور دوست و برادر لبنان به مشورت خواهیم گذاشت.

امیرعبداللهیان در آخر تصریح کرد: مایلم در پایان تاکید کنم که در شرایط جدید منطقه ای و در شرایط مثبت و سازنده منطقه ای ما امنیت، رفاه و پیشرفت لبنان را امنیت و رفاه و پیشرفت منطقه و ایران می‌دانیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.