کد مطلب: ۲۸۲۵۳۴

جزییات توافق مهم تولیدکنندگان نوشیدنی و غذا با پریفرم‌سازان برای حل بحران بطری

جزییات توافق مهم تولیدکنندگان نوشیدنی و غذا با پریفرم‌سازان برای حل بحران بطری

در نشست مهمی که با محوریت وزارت صنعت بین تولیدکنندگان پریفرم و فعالان صنایع نوشیدنی و غذا کشور برگزارشد، توافق مهمی برای حل بحران بطری و تامین آن حاصل شد.

روز یکشنبه نشست سه جانبه‌ای با حضور محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع از وزارت صمت، توليدكنندگان پريفرم و دبیران و نمایندگان بعضی از انجمن‌های صنایع غذا و نوشیدنی از جمله انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران، صنایع لبنی، مالت و ماءالشعیر، روغن نباتی ایران، انجمن نوشابه و انجمن تولیدکنندگان شوینده‌های بهداشتی برگزار شد. در این جلسه توافق‌‌نامه مهمی‌برای تامین پریفرم صنعت غذا و نوشیدنی با محوریت وزرات صمت به امضای طرفین رسید و صنف پريفرم‌فروشان متعهد به اجراي دو بند مهم در اين توافق‌نامه شدند تا از التهاب و بحران تامين مواد اوليه در بازار كاسته شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، متن این این توافقنامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با عنایت به جلسه ۹۷/۵/۷ در خصوص ساماندهی محصولات پتروشیمی‌در محل معاونت امور صنایع و با حضور افراد مندرج در لیست پیوست تصمیمات ذیل اتخاذ و جهت اقدام ابلاغ می‌گردد:

۱- طبق توافق مشترک پریفرم سازها و مصرف‌کنندگان نهایی حاضر در جلسه متعهد گردیدند، کلیه تولیدگنندگان پریفرم اعم از مصرف‌کنندگان نهایی و پریفرم ساز که مطابق لیست اعلامی‌شرکت بورس کالا ماده اولیه تولید پریفرم را دریافت نموده‌اند، عملکردشان مورد راستی آزمایی قرار گرفته تا چنانچه تخلفی صورت پذیرفته در چارچوب قوانین و مقررات سازمان حمایت و سازمان تعزیرات حکومتی با آنها برخورد شود.

۲- کلیه مصرف‌کنندگان نهایی (آب معدنی، نوشابه گازدار، ماءالشعیر، صنایع لبنی) به استثنای انجمن روغن نباتی موافقت خود را مبنی بر فروش نقدی پریفرم از سوی پریفرم‌سازها با فرمول قیمت خرید مواد اولیه در بورس+ ۲۵% (قیمت درب کارخانه) که اجرت تولید نیز در آن لحاظ شده است اعلام نموده و همچنین تولیدکنندگان پریفرم حاضر در جلسه متعهد گردیدند که محصولات تولیدی خود را صرفا به واحدهای مصرف‌کننده نهایی دارای پروانه بهره‌برداری معتبر (صنایع لبنی، آب معدنی، نوشابه گازدار، ماءالشعیر) ارائه نمایند.

۳- مقرر گردید مصرف‌کنندگان نهایی که نسبت به عقد قرارداد با تولیدکنندگان پریفرم اقدام نمودند کلیه رزین pet خود را به تولید پریفرم نهایی با قرارداد کاری کارمزدی با حداقل مدت ۱ سال ارائه نمایند.

۴- مقرر گردید مصرف‌کنندگان نهایی و سایر صنوف دریافت‌کنندگان پریفرم که مصرف‌کننده نهایی گرید بطری می‌باشند در اسرع وقت توسط معاونت امور صنایع تعیین تکلیف گردند.

منبع: نوش آنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.