کد مطلب: ۴۰۸۷۹۱

جوابیه بانک ملت به یک خبر تجارت‌نیوز

جوابیه بانک ملت به یک خبر تجارت‌نیوز

مدتی پیش گزارشی با عنوان « اتفاق کم‌سابقه در یک بانک بزرگ خصوصی/ خروج 5/6 هزار میلیارد تومان سپرده طی یک ماه » در این رسانه منتشر شده که واکنش بانک ملت را به همراه داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدتی پیش گزارشی با عنوان « اتفاق کم‌سابقه در یک بانک بزرگ خصوصی/ خروج 6.5 هزار میلیارد تومان سپرده طی یک ماه » در این رسانه منتشر شده که واکنش بانک ملت را به همراه داشته است.

متن کامل جوابیه بانک ملت به شرح زیر است:

مدیر مسوول محترم پایگاه خبری‏ تجارت‌نیوز

با سلام و احترام

پیرو انتشار خبری با عنوان « اتفاق کم‌سابقه در یک بانک بزرگ خصوصی/ خروج 6.5 هزار میلیارد تومان سپرده طی یک ماه » در تاریخ 11‏/08‏/۱۳۹8، توضیحات این بانک به منظور تنویر افکار عمومی به ویژه سهامداران گرامی به شرح زیر ارسال می شود. شایسته است بر اساس ماده 23 قانون مطبوعات نسبت به انتشار آن اقدام نمایند:

سرخط انتخاب شده برای این خبر نامناسب بوده و به نظر می رسد صرفاً برای جلب نظر مخاطبان آن رسانه بوده است و از ارقام گزارش عملکرد یک ماهه برای استخراج نتایج دلخواه استفاده شده و به جمیع جوانب و رعایت اصول تحلیلگری به شرح زیر، کم‌توجهی شده است.

1 - با عنایت به جدول زیر، مانده سپرده های قرض الحسنه جاری ریالی این بانک در 30‏/07‏/1398 (052‏،353‏،462 ريال) نسبت به انتهای سال مالی 97 (769‏،786‏،318 ريال) بالغ بر %45 رشد داشته است، که این افزایش در گزارش درج شده در پایگاه خبری فوق الذکر مغفول مانده است .

مانده سپرده های قرض الحسنه جاری ریالی (ارقام : به میلیون ریال)
پایان سال مالی 97 پایان مهر ماه 98
769‏،786‏،318 052‏،353‏،462

۲ - علت اصلی کاهش 6.5 هزار میلیارد تومانی سپرده های بانک، ناشی ازکاهش مانده سپرده های قرض الحسنه جاری ریالی نسبت به مقطع 31/06/1398 بوده است. ورود و خروج منابع در سرفصل یاد شده از خواص ذاتی سرفصل سپرده های قرض الحسنه جاری که حساب دیداری است، بوده و نمی توان این پدیده را به عنوان یک اتفاق ناخوشایند و یا ناکامی برای یک بانک تعبیر نمود.پسندیده این بود، که نگارنده خبر درج شده در آن پایگاه خبری، بجای در نظر گرفتن عملکرد یک ماهه مهر ماه و یک جانبه نگری در این گزارش، اندکی از دیدگاه کلان به موضوع می نگریست و عملکرد هفت ماهه بانک را در نظر می گرفت و درخشش این بانک در رشد منابع قرض الحسنه جاری در بازه هفت ماهه را از نظر دور نمی داشت. خاطر نشان می سازد مدیریت بانک ملت از ناحیه رشد یاد شده و با الزام به رعایت ضوابط و مقررات بانک مرکزی(که از اصول لایتغیر این بانک می باشد) توانسته نرخ بهره ای پول در در این بانک از % 11.7 در پایان سال 97 به % 9.85 در پایان شهریور ماه کاهش دهد که این کاهش از دیدگاه تحلیلگران این صنعت، موفقیتی چشمگیر و درخور ستایش است.

نرخ بهره ای پول
پایان سال مالی 97 پایان شهریور ماه 98
% 7/11 % 85/9

در پایان با قدردانی از خبرنگاران و روزنامه نگارانی که صادقانه و فارغ از اغراض و منافع شخصی در راستای شفاف سازی و تامین منافع عمومی جامعه گام بر می دارند، تاکید می نماید، توضیحات فوق با هدف صیانت از حقوق سهام داران، مشتریان و سپرده گذاران ارجمند بانک ملت ارایه شده است و با عنایت به عدم رعایت اصول حرفه ای گری در تنظیم خبر از سوی آن رسانه، حق طرح شکایت در مراجع قضایی ذیصلاح برای بانک ملت محفوظ است.‏

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.