کد مطلب: ۴۷۱۵۲۳

حمایت هوشمند از بازار سرمایه / ریزش‌های چند روز اخیر برای اصلاح شاخص بود

حمایت هوشمند از بازار سرمایه / ریزش‌های چند روز اخیر برای اصلاح شاخص بود

عضو شورای عالی بورس، از حمایت‌های هوشمند دولت از بازار سرمایه خبر داد و گفت: اتفاقات چند روز اخیر در راستای اصلاح شاخص بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عضو شورای عالی بورس، از حمایت‌های هوشمند دولت از بازار سرمایه خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که دقایقی پیش با حضور اعضا تشکیل شد، اعضای شورای عالی اظهار کردند که اتفاقات چند روز اخیر در راستای اصلاح شاخص بوده است.

حسین سلاح‌ورزی افزود: نظر اعضای شورای عالی بورس به اتفاق آرا این بود که تحولات اخیر بازار سرمایه ایران به نوعی اصلاح معمول بوده که در ذات بازار سرمایه است و نمی‌توان از آن تلقی ریزش داشت.

وی تصریح کرد: همه بورس‌های ‌دنیا، توام با ریسک هستند و در واقع، ذات بورس با نوسان همراه است.

به گفته این عضو شورای عالی بورس، در این جلسه علاوه بر دیگر اعضا نماینده دولت و بانک مرکزی هم در رابطه با اصلاح اخیر صحبت و ابراز امیدواری کردند که بازار سرمایه همچنان با رونق به مسیر خود ادامه خواهد داد .

سلاح‌ورزی در ادامه این گفت و گو به سرمایه گذاران توصیه کرد: خود را بیش از پیش به دانش بورسی‌ تجهیز کنند و سرمایه‌های اصلی خود را به بورس ‌نیاورند و در صندوق‌ها سرمایه گذاری کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: در جلسه امروز همچنین در خصوص چگونگی عرضه دارا دوم بحث و گفتگو شد.

منبع: سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی اسدی

    اتفاقا بازار عالیه
    حضرات فکر می کنن خدای نکرده قمار خونه تشریف آوردن انشاا.. یک برگ آس بیفته دستشون خلاصه قمار و ببرن
    اصلاح و ریسک ذات بازاره باید با چشم باز معامله کرد
    باید مسلح به دانش بود
    باید ریسک و ضرر و همراه با سود قبول کرد بعد کار کرد شب بی خوابی کشید و سهم بنیادی از سهم بی ریشه تشخیص داد
    خدا کنه اونی که اهل فن نیست قهر کنه پولشو برداره بره همه رو بدبخت کردن خشک و تر باهم سوخت

  • ناشناس

    مردم رو تشویق کردین به سرمایه گذاری در بورس و قیمتها رو فضای کشیدین بالا که مردم طمع کنن و پولاشون رو بیارن بدن به شما . و حالا هم قیمتها رو میارین پایین که پولای مردم رو بردارین و کسری بودجه رو جران کنید .

  • ناشناس

    شما اگه راست میگید وکارشناسید طرحی ارائه بدید که جلو نوساگیری وقماربازی گرفته بشه اونهایی که دستشون تو کاره وخودشون میدونند چه موقع سهم رامثبت کنن گلله ای منفی پنج میخرن وهمان روز تومثبت پنج میفروشن هم روند بورس را بهم میریزن وهم ملت رابیچاره میکنن

  • ناشناس

    وقتی شاخص کل منفی میشه دیگه تحلیل کارساز نیست یعنی دستوری هست..من پرتفوی خودم رو طبق تحلیل در بعضی سهام صعودی دیدم ولی اول صبح فقط ده دقیقه صعودی شد بعدش شاخص کل ریزشی شد .وقتی که بیسواد رو تشویق به بورس میکنید نتیجش میشه توهین به بورس و هیجانی شدن بقیه و صف سنگین فروش. باید سازمان بورس خودشو اصلاح کنه .

  • متفکر

    بازار سرمایه ایران اصولی نبود و این سقوط قابل پیش بینی بود.بعضی شرکتها که فقط روی کاغذ هستند چندین میلیارد ارزش پیدا کرده بودن بدون هیچ دارایی و سرمایه ای.

  • ناشناس

    اکثر سهم ها،صددرصد جز سهام دولتی ریزش کردن،شما می فرمائید اصلاح
    شما به فکر افزایش سواد بورسی باشین
    دولت،بانشون دادن در باغ سبز،ملت بدبخت تحریک کرد ….

  • ناشناس

    خدارو شکر این اصلاح نشون داد کسی ۶ ماهه تحلیلگر نمیشه و سیگنال نمیده، خیلی ها از بورس خارج میشن و این جلوی خیلی از هیجانات بازار رو میگیری

    • رهگذر

      افرین به تو تحلیلگر که این روند را پیش بینی و تحلیل کرده بودی

    • رهگذر

      تنها چیزی که من فهمیدم این است
      همه کارشناسان فقط 4 تا کلمه کلیشه ای بلد هستند هیچ کدام از پیش بینی ها درست در نمی اید
      اکثر بورس بازن پر مدعا و بیسواد هستند فقط بلند خط حمایت و مقاومت بکشند و تقصیرات را سر تازه واردان بگذارند. سود را سواد انها باعث شده ضرر را تازه واردان
      بازار ایران کاملا دستوری و سیاسی است
      صندوق حمایت بازار فقط کشک است
      حقوقی ها فط نوسان گیر و سودجو هستند

  • مال باخته

    آقای محترم در خفا در مورد اتفاقات بورس جلسه میگذارید پس چرا قوانین خود بورس را اجرا نمیکنید طبق قانونی در فرا بورس اگر سهمی در طول ۱۵ روز بیش از ۲۰ یا ۵۰ درصد افزایش ویا کاهش داشته باشد آن سهم باید متوقف و بعد از ۲ روز کاری باز شود الان تمامی سهام فرابورسی بعلت کاهش بیش از ۵۰ درصدی در مدت ۱۵ روز بودند پس چرا متوقف نگردیدن پس بازار بصورت دستوری اجرا میشود و آن هم از رئیس جمهور وقت که هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص بازار بورس ندارد دستور میگیرد

  • ناشناس

    جناب سلاح ورزی باسلام. به قول شما بنده جهت ریسک پایین در صندوق مشترک یکی از کارگزاری ها سرمایه گذاری نمودم ولی وقتی شبه برای همه شبه. اون هم تا حالا کلی ضرر داده و سود را نابود کرد و فعلا مایه هم در ضرر هست ولی فعلا چاره ای جز صبر نداریم.لطفا به فکر اصلاح سرورها و ساختار نظام خرید و فروش باشید. چطور وقتی یه سهمی 20 + میخوره فرتی نماد را میبندید که مبادا یه کارگر بیچاره چهارریال سود نکنه ولی وقتی یه نماد مثل شستا 20 – میخوره کسی جلوش را نمیگیره یا همین طور دم و دیقه نمادهای مثبت را به بهانه فلان چیز می بندید یا معلق میکنید. به نظر شما اسم این کار چی میتونه باشه. با تشکر از نظرات شما

  • ناشناس

    با ریزش شدید امروز خیلی هم هوشمند نیستین