کد مطلب: ۵۴۸۵۸۷

خبر خوش برای مستاجران!

خبر خوش برای مستاجران!

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: تابستان امسال بازار اجاره تحت اجرای بسته حمایتی از مستاجران با آرامش به کار خود ادامه خواهد داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود محمودزاده درباره آخرین وضعیت تصویب وام اجاره و تعیین سقف اجاره بها در ستاد مبارزه با کرونا گفت: بسته پیشنهادی وزارت راه برای تنظیم بازار اجاره و حمایت از مستاجران در ستاد تصویب شده و تا هفته دیگر ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی تداوم پرداخت تسهیلات اجاره بها و هم چنین تعیین سقف اجاره بها مثل تابستان سال گذشته است، گفت: این پیشنهاد تصویب شده و به دلیل تعطیلات چند روز اخیر و تعطیلی ستاد مبارزه با کرونا و عدم برگزاری جلسه روز شنبه ابلاغ آن به هفته آینده موکول خواهد شد.

براساس اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی مصوبه سقف اجاره بها و پرداخت تسهیلات اجاره به این دلیل مجددا تمدید می شود تا بازار اجاره تابستان امسال هم با آرامش و بدون جهش قیمتی به کار خود ادامه دهد.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که آگهی های اجاره خبر از افزایش قیمت و ارائه پیشنهادات نجومی و بالایی از سوی مالکان دارد گفت: یکی از دلایلی که دولت سعی دارد امسال هم مصوبه تمدید تسهیلات اجاره و تعیین سقف را دریافت کند کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت ها است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه بازدهی بازارهای موازی پایین آمده است، بازار اجاره در کلان‌شهرها و شهرهای پرتقاضا رقابتی می شود که ممکن است افزایش قیمت ها را در پی داشته باشد.

محمودزاده ابراز امیدواری کرد که با تصویب نهایی بسته کنترل بازار اجاره در ستاد کرونا، قیمت ها در تابستان امسال هم کنترل شود.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی هم چنین خبر داد که به دلیل کاهش قیمت مسکن، امسال ارقامی که صاحب‌خانه ها می‌توانند روی قرارداد اجاره خود اضافه کنند از سال گذشته کمتر است.

تابستان سال گذشته مالکان در کلان‌شهرها تا سقف ۳۰ درصد امکان افرایش بهای اجاره را داشتند و هم چنین باید قراردادهای اجاره را تمدید می‌کردند. این مصوبه سال گذشته منجر به کاهش ۴۰ درصدی اسباب کشی در کلانشهر تهران شد.

وزیر راه و شهرسازی نیز چند روز پیش اعلام کرد ارائه وام ودیعه مسکن که در سال گذشته توسط ستاد ملی کرونا مصوب و در کل کشور اجرایی شد در اینکه جابه‌جایی مستأجران کاهش چشمگیری داشته باشد بسیار مؤثر واقع شد.

وی گفته است که کلیات افزایش و تداوم وام ودیعه مسکن در ستاد ملی کرونا مصوب شد. انتظار است تا با این مصوبه مردم مراعات حال یکدیگر را در این ایام که همه‌گیری کرونا وجود دارد داشته باشند تا همه با هم از این بحران عبور کنیم.

تمامی قراردادهای اجاره فعلا با مصوبه سال گذشته ستاد کرونا که در تهران تا نرخ ۳۰ درصد است تمدید می شود. تسهیلات وام اجاره نیز در سال گذشته ۵۰ میلیون تومان برای کلان‌شهرها بود.

منبع: خبرآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    منکه بعداز چهارسال راه آمدن با مستاجر به خاطر انسانیت امسال جوابش می کنم چون قانون مالکیت در حال نقض شدن است واحتمال دارد مستاجر خانه را سال بعد از بنده مطالبه کند وبگوید قسطی پولش را می دهم تعجب آور نیست چون همین قانون هم اگر دوسال پیش کسی می شنید باور نمی کرد ما که قید این دوقرون اجاره را زدیم

    • ناشناس

      عزیز مالک اصلی که خداست اگر فوت کردی تونستی با خودت ببری مالک اصلی تویی چه راحت انسانیتت را به مال دنیا باختی چقدر بی رحمی مطمئن هستم اون چهار سالم مستاجرت به سازت رقصیده وگرنه با این لحن گمان نکنم راه امده باشی پیش خودت فکر میکنی ادم خوبی هستی

    • خسته ام،،،،خسته

      دوقرون،،،،،،،،،،،یه جوری میگی که انگار واست پول نیست!!!!!شما صابخونها اگه قید این دوقرونارو میزدید که الان صابخونه نبودید.بخشیدن دل میخواد وجووود میخواد که من تودل شما صابخونها ندیدم.

  • ناشناس

    مطمنین تو این مملکت زندگی میکنید یا از اجارها خبر ندارید …..کدوم قانون کدوم مصوبه برید املاکیا بهتون میگن چ خبر .ماهم که باید بسوزیم وبسازبم با امثال شما

  • ناشناس

    صاحبخانه ما شماره ملی شو به ما نمیده که ثبت نام کنیم چون چند تا خونه داره میگه بایدمالیات بدم.یه آلونک به ما داده با کلی اجاره ماهم چون خونه در شهرستان اشتهارد خون بها ست مجبوریم بسازیم ولی بسوزیم.

  • ناشناس

    تکلیف ما هایی که صابخونه خون پدرشو میخواد چیه.یه سربه املاکیهای شهرستان اشتهارد البرز بزنین.

  • ناشناس

    واقعا شما خبر دارید چه خبره تو این بازار مسکن فقط حرف و تصویب کو اجرا چرا فقط همش حرفه صاحبخانه ها پدر ما را در آوردن

    • ناشناس

      سلام ..باید ۱۵ درصد اجاره اضافه میشه..نمیتونه ک بگه این مقداره رهن و ابن مقداره اجاره بده..فقط اجارها ۱۵درصذ زیاد میشن.

  • ناشناس

    سلام مالک من میگه ۶۰ملیون بزار رو پولت نداری بلند شو من ۵ماه بیکار بودم چه کار کنم ندارم ۱۵۰بهش بدم اگر کسی میدنه چه کار کنم کمکم کنه

    • ناشناس

      دوست عزیز به هیچ عنوان تخلیه نکن . حکم تخلیه نمیدن و اگه هم گفت که خودم میخوام بیام استفاده کنم از خونه به شورای حل اختلاف بگو که صاحبخانه مبلغ زیادی خواسته و بنده هم توان ندارم این مبلغ رو اضافه کنم . در هر صورت ۱ سال دیگه تمدید شد

  • خسته ام،،،،خسته

    با دورود بر شما عزیزان.واقعا این زندگیه که ما میکنیم.بنده متولد ۱۳۶۸ هستم.از وقتی که چشم واز کردم سرکار رفتنه مادرمو دیدم تا همین امروز ۵۷ سالشه.خودمم ۳ساله که ازدواج کردم،مستاجر،زن وشوهر کار میکنیم.واقعا خسته شدم از این زندگی نکتبار،،،،مسعولین واقعا چطوری میخوان جواب بدن،،،،،،سر زن وبچشون،،،،،سر عزیزاشون بیاره.بشن مثل ما بفهمن شرمنده شدن جلو زن وبچه یعنی چی،،،شب تا صبح فکر و خیال کردن یعنی چی،،،

  • ناشناس

    بخداقسم خسته شدم یک زن بی سرپرست مسن ازکجادارم هرسال پول اضافه کنم رهن اجاره هم همش زیادمیکنن باباکلیه هاموبه حراج گذاشتم بدم صاحب خانه اونم نمیگیرن میگن بدردنمیخوره چون مااصلن گوشت مرغ که نمیتونیم بخریم بخوریم خداهم مرگمانونمیده راحت بشیم کافرستانی شده کسی بهمان گوش نمیده

  • مسلم‌ریسی

    چی‌بگم‌هرچی‌ازدهنم‌دربیادبگم‌اقایون‌که‌نشستیدان‌بالا‌ازکجاخبرداریدسال‌گزشت‌۱۰ملیون‌دادم‌ماهی۵۰۰هزارامسال‌میگه۱۵ملیونماهییک‌ملیون۴۰۰خداپدرتوبیامورض‌الان‌ندارم‌پول‌پیش‌اضافه‌‌کنم‌چه‌خاکی‌بریزم‌سرم‌وقتم‌تمام‌شودخدالعنت‌کن‌باعث‌بانیشو

  • مسلم‌ریسی

    چه‌خاکی‌توسرم‌بریزم‌کارنیست‌وقتم‌تمام‌شودصاحب‌خانه‌به‌من‌نگفت‌خانه‌روبه‌یکی‌دیگهاجاردادمیگه‌بایدبلندچی‌میادابروریزی‌میکن‌شمابگیدچه‌غلتی‌کنم‌ابروم‌پیش‌زن‌بچم‌رفت‌