کد مطلب: ۵۲۰۴۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ خبر مهم برای معامله‌گران / سیگنال‌های رسمی احتمالا موثر بر بازارها

۱۰ خبر مهم برای معامله‌گران / سیگنال‌های رسمی احتمالا موثر بر بازارها

دیروز قیمت دلار گران اما طلا ارزان شد و شاخص بورس دو درصد افزایش یافت. اما برای امروز چه وضعیتی پیش‌بینی می‌شود؟ آخرین اخبار رسمی چه سیگنال‌هایی برای بازارها از جمله بازار سهام دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز قیمت دلار و طلا اندکی گران شدند و شاخص بورس دو درصد افزایش یافت. اما برای امروز چه وضعیتی پیش‌بینی می‌شود؟ آخرین اخبار رسمی چه سیگنال‌هایی برای بازارها از جمله بازار سهام دارند؟ ۱۰ خبر مهم و احتمالا موثر برای بازارها را در زیر بخوانید:

ـ روز دوشنبه،‌ قیمت دلار در بازار آزاد در مسیر صعودی قرار گرفت و توانست با افزایش ۱۳۰ تومانی به بهای ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان برسد. بهای ارز در سامانه نیما امروز هجدهم اسفند ماه اعلام شد و رقم ۲۳ هزار و ۸۰۱ تومان برای فروش دلار تعیین شد.

ـ قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۱۸ اسفند با ۱۶۱۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز گفته است: هر چند که عرضه سکه‌های خانگی به بازار بیشتر شده اما قیمت سکه به ۹ میلیون تومان نمی‌رسد.

ـ صادرات نفت ایران مجددا رکورد زد. ایران توانسته در ماه‌های اخیر صادرات نفت خود به چین را افزایش دهد و در کنار آن شرکت ملی نفت ایران با مشتریان نفتی خود در آسیا تماس گرفته است.

ـ عرب‌نیوز به نقل از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت که، ایران غنی‌سازی اورانیوم با سومین آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR-2M در نطنز را آغاز کرده است.

ـ روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: در بهمن‌ماه و به دنبال افزایش معنادار شاخص مربوط به زیرگروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها، روند کاهشی نرخ تورم ماهانه متوقف شد.

ـ رئیس‌ کل بانک مرکزی از تمدید مصوبه قبلی شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در مورد اختیارات بانک مرکزی و رئیس ‌کل برای مدیریت بازار ارز و فرآیند تخصیص و تامین ارز در بازار ثانویه و سایر مقررات مربوط برای یک‌سال دیگر خبر داد.

ـ رئیس‌ کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی وظیفه خود را در حوزه ارزی علی‌رغم همه مشکلات، به خوبی و درستی انجام داده است. نرخ‌های کنونی ارز در بازار نیز ناشی از عدم اطمینان و انتظارات است و چنین نخواهد ماند.

ـ دو روز پیش، رئیس کل بانک‌مرکزی نتیجه بودجه‌ای که مجلس تصویب کرده را رشد نقدینگی و انتشار پول پرقدرت خواند. یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم در واکنش به این انتقاد، ادعا کرد که مجلس عکس این انتقاد عمل کرده و حتی جلوی اقدامات تورم‌زای دولت را هم گرفته بنابراین از همتی خواست که برای اثبات ادعایش جزئیات منتشر کند.

ـ سازمان بورس و اوراق بهادار عصر دیروز شاهد تغییرات مدیریتی بود.با احکام محمد علی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، محمدحسن ابراهیمی سروعلیا معاون سابق نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار به سمت معاونت نظارت بر نهادهای مالی، محمدرضا معتمد، معاون سابق نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار به سمت رئیس کمیته ریسک، محسن خدابخش، مدیر سابق نظارت بر بورس‌های سازمان بورس به عنوان سرپرست معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، میثم فدایی واحد، به سمت نظارت بر نهاد های مالی و سارا علیاری به عنوان مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.

ـ بر اساس گزارش‌های منتشر شده در سامانه کُدال، نمادهای گپارس، گتوشا، قهمک و لکما در انتظار تایید افزایش سرمایه از نظر سازمان بورس و اوراق بهادار است.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایرج

    بانک مرکزی عامل فساد ورانت هست پارسال سود بانکی رو آورد ۸ درصد چون خودشان منظور تیمشان میخواستن بیان بورس ، بعد پولشان در بورس چند برابر شد ،دوباره بردن بانک ،سود بانکی رو دوباره ۲۰ درصد کردن، اینها همه فساد ودزدی هست آقای همتی ،شما همه اینهارو مهندسی کردی،وتیم شما، بعدش میایی از تورمی بودن بودجه گلایه میکنی اشک تمساح میریزی مملکت رو سرمایه مردم را شما نابود کردی در بورس در پیشگاه خداوند چه جوابی داری منی که ۳۰ سال شب نخوابیده بودم تا اندک سرمایه جمع کنم شما باعث شدی نابود شود خواهشا وخواهشا نشر بده

    • ناشناس

      اولین دشمن بورس وزارت اقتصاد ، بخاطر خارج کردن 500 هزار میلیارد تومان در هنگام سقوط بورس
      دومین دشمن همتی بخاطر افزایش سود بانکی

  • امروز

    امروز نوبت خودرویی هاست. مثلا خکاوه دقیقا به قیمت پارسال برگشته و صف خریدش حتمیه

  • ناشناس

    تو رو خدا این نفت رو به چین خیرات نکنین، این زردپوست‌های چشم تنگ از یانکی‌ها بدتر نباشن بهتر نیستن، من که دلم می‌خواد فروپاشی حاکمیت کمونیست چین رو هم مثل فروپاشی شوروی ببینم تا بلکه انقدر مرموز عمل نکنن، آمریکا هر گ… هست روتر از اینها عمل می‌کنه و دشمنیش رو حاشا می‌کنه اما چین دست ایران رو می‌فشاره اما جیبش رو می‌زنه.

    • ناشناس

      دقیقا

  • ناشناس

    سلام
    خمحرکه همیشه چند روز اینده بورس را نشون میده
    الان صف فروش قفل هست و حقوقی هیچ خریدی انجام نمیده و این نشون میده سبز شدن امروز موقتی هست و از شنبه دوباره همه صف فروش قفل میشوند