کد مطلب: ۵۳۸۰۵۰

عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

کرونا خروج سرمایه را تشدید کرد/ سرمایه تولید در بورس قفل شد!

کرونا خروج سرمایه را تشدید کرد/ سرمایه تولید در بورس قفل شد!

کرونا روند خروج سرمایه از کشور را تشدید کرد. بهزادیان، عضو اتاق بازرگانی تهران، با اعلام این نکته تاکید کرد: ایران پارامترهای فراوانی برای خروج سرمایه دارد و کرونا به این روند سرعت داده است. عواملی نظیر تحریم‌ها، کاهش ارزش ریال، نداشتن مناسبات بین المللی ، تعطیلی هرگونه فعالیت تولیدی در داخل کشور و عدم حمایت از تمام بخش‌های اقتصاد از مواردی است که باعث خروج سرمایه از کشور شده است .

به گزارش تجارت‌نیوز اواخر سال گذشته رئیس اتاق بازرگانی تهران از خروج حدود ۹۰ میلیارد دلار سرمایه از کشورطی سال‌های۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸، خبر داد و در این مدت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با میانگین رشد منفی ۶ درصدی سالانه همراه بوده است.

اما آیا دست و پنجه نرم کردن اقتصاد کشور با بیماری کرونا باعث تشدید خروج سرمایه‌های تولیدی از کشور شده است؟ محمدرضا بهزادیان، عضو اتاق بازرگانی تهران با تایید این موضوع به تجارت‌نیوز گفت: ایران پارامترهای زیادی برای خروج سرمایه دارد. عواملی نظیر تحریم‌ها، کاهش ارزش ریال، نداشتن مناسبات بین المللی ، تعطیلی هرگونه فعالیت اقتصادی در داخل کشور و عدم حمایت از تمام بخش‌های اقتصاد از مواردی است که باعث خروج سرمایه از کشور شده است .

بهزادیان ادامه داد: در دو سال گذشته مسئولین کشور از بخش تجارت و بازرگانی تعبیری مانند قاچاقچی در صحبت‌هایشان داشتند و همه گرانی‌ها و فسادهای کشور را مقصر واردکننده و صادرکننده می‌دانند و در این شرایط جایی برای کار و سرمایه گذاری نخواهد ماند.

همچنین فرهاد طهماسبی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیش از این، دعوت مردم توسط دولت به بورس و تشویق برای سرمایه‌گذاری در این بخش را عامل اصلی خارج شدن نقدینگی از تولید عنوان کرد و گفته بود هنگامی که نقدینگی از کارخانه‌ها و صنایع خارج شود، تعطیلی و رکود حاصل خواهد شد تصمیمی که ناشی از بی‌تدبیری و عدم توجه دولت به سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولید و اشتغال است.

سرمایه ای که حالا به عقیده بهزادیان در بورس قفل شده است و وضعیت آن مبهم است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ?فرض کنیم ما ۲۰۰کشوردر دنیا داریم ۵۰ تا به کنار از این ۱۵۰ کشور کدام کشور دامنه ۳ منفی دارد? قفل شدن سهم ها کاملا به دامنه نوسان برمیگرد ?پول هست زیاد هم هست ?وقتی طرف میبینه که این سهم مثلا نماد شسینا یا سنیر? سود داده و الان وقت اصلاح کردنش رسیده اون بالا کسی نمیخره میگه این ۳ماه طول میکشه بیاد پایین نمیخره? با این دامنه ۳منفی دوسال هم بگذره بازهم قفل خواهد ماند و قبل از این تو دامنه ۵ مثبت ومنفی چرا صف ها قفل نبود