خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۷۳۳۷

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

مردم برای خرید خانه پیش‌قدم شوند / مردم به وعده ارزانی قیمت مسکن دل نبندند

مردم برای خرید خانه پیش‌قدم شوند / مردم به وعده ارزانی قیمت مسکن دل نبندند

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: توصیه ما به مردم این است که برای خرید خانه پیش قدم شوند. البته هر گاه ما چنین توصیه‌ای را به مردم داریم آنها ما را به چشم دلال یا منفعت طلب می‌بینند، در حالی که آمار مهر ماه رشد قیمت خانه را نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق تازه‌ترین بررسی‌های وزارت راه و شهرسازی، میانگین قیمت مسکن شهر تهران در مهر ماه سال ۱۳۹۸ به ۱۲ میلیون و ۸۴۸ هزار تومان در هر متر مربع رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب یک درصد و ۴۸٫۸ درصد افزایش پیدا کرد. آیا این روند رشد قیمت‌ها به سراسر کشور سرایت خواهد کرد؟

در همین زمینه یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به گرانی یک درصدی قیمت مسکن این افزایش قیمت در سراسر کشور سرایت خواهد کرد؟ به تجارت‌نیوز گفت: آنچه که از سوی وزارت راه و شهرسازی گزارش شده است تعداد معاملات مسکن در اولین ماه پاییز به ۳۴۵۷ فقره رسید که نسبت به ماه قبل ۲۱ درصد افزایش یافته، این آمار نشان دهنده این است که رونق معاملاتی در بازار مسکن وجود دارد. به این واسطه مصرف‌کنندگان واقعی برای خرید خانه به بازار مراجعه کرده‌اند که این اقدام مثبتی است.

منصور غیبی افزود: اینکه بخواهیم افزایش یک درصدی قیمت مسکن در تهران را به سراسر کشور تعمیم دهیم و به مردم توصیه کنیم که قیمت خانه دوباره اوج می‌گیرد، اقدام درستی نیست. البته این توصیه که خانه نخرید و قیمت مسکن 45 درصد کاهش می‌یابد هم اظهار نظر و هیجان منفی به بازار و اقدام غیرحرفه‌ای است.

او با اشاره به وعده مسئول به کاهش قیمت خانه اظهار کرد: اینکه مسئولان دولتی به مردم وعده کاهش 45 درصدی قیمت خانه می‌دهند باعث می‌شود مصرف‌کنندگان واقعی از خرید خانه صرفه نظر کنند و از خرید خانه مورد نظر خود جا بمانند. همین توصیه‌ها باعث می‌شود که خریداران واقعی دوباره زیر بار افزایش قیمت خانه روند.

غیبی در توصیه‌ای به مردم گفت: توصیه ما به مردم این است که برای خرید خانه پا پیش بگذارند. البته هر گاه ما چنین توصیه‌ای را به مردم داریم آنها ما را به چشم دلال یا منفعت طلب می‌بینند، در حالی که آمار مهر ماه نشان داد که قیمت خانه رشد کرده و بنابراین جامعه مصرفی در انتظار توصیه‌های اشتباه از سوی مسئولان نباشند.

او در ادامه اظهار کرد: چنانچه قرار باشد قیمت مسکن 45 درصد ارزان شود قیمت دلار هم باید بین پنج تا شش هزار تومان شود، معتقدم ما روی دلار شش هزار تومانی را دیگر نخواهیم دید. چنانچه قیمت دلار در شش ماه دوم سال به شش هزار تومان برسد مردم هم می‌توانند به کاهش 45 درصدی قیمت خانه دل ببندند.

غیبی گفت: انتظار برای کاهش یا رشد غیرمتعارف قیمت خانه منطقی نیست. پیش‌بینی می‌شود قیمت خانه باید براساس تورم سالانه یک رشد نرمالی داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همه جای دنیا پاسخ گرانی نخریدن است
    اینجا مخرن که گرانتر شود
    بخرید گران تر میشود
    بخرید تجربه کنید بد نیست چون گران میشود گرانتر میفروشید .
    هرچه میتوانید بخرید به داشته ها بیافزایید ..آنقدر بخرید تا خانه تمام شود…

  • ناشناس

    قیمت یک آپارتمان ۱۰۰ متری حدود یک میلیارد و چهارصد تا یک میلیارد و هشت میلیون تومان می باشد چه تعداد از مردم چنین نقدینگی دارند، که توقع رونق را دارید.

  • ناشناس

    ارزون تر میشه نخرید الانم بازار راکد هست.عجله نکنید .اینا بخاطر خودشون میکن بخرید

  • ناشناس

    به نظرم مسکن پایین هم بیاد بیشتر از پنج درصد پایین نمیاد قیمت مسکن نسبت به نیمه اول 97 سه برابر شده. خوب همه چی تقریبا این رشد توش بود. اما افزايش قيمت دیگه متصور نیست حداقل تا خردادماه 99

  • املاک

    به این حرفها توجه نکنین قیمت ملک میرسه به قیمت سال 97 رکود چندین ساله داریم با پائین امدن قیمت صد در صد

  • ناشناس

    کارشناسی این دلال مسکن آبکی بود . یه عده فرصت طلب افتادند به جون مردم بیچاره .دولت و مجلس بیاین معامله زیر 18سال رو ممنوع کنید و سالی یک بار حق زدن سند مسکن رو بدید و کسی حق بیشتراز یک خانه رو نداشته باشه . و نسبت به تعطیلی دفاتر املاک فرصت طلب که در این ایام مثل قارچ سبز شده اقدام کنید بعد ببینید اینا به دریوزگی میافتند یا نه و مسکن هفتاد درصد کاهش پیدا می‌کنه

  • سعید

    چرا قصد دارید به مردم دروغ تحمیل کنید و کاهش قیمت مسکن رو نادیده بگیرید

  • ناشناس

    اگر مردم همت کنن نخرن مطمئن باشه ارزون میشه

  • ناشناس

    به این حرفها توجه نکنید همش تبلیغات هست خانه ها مونده رو دستشون این را میگند هنوز قیمتها بیخودی بالاست بازم با این روند پیش بره قیمتها پایین میاید

  • جمشید

    ملت کافی ی مقدار با هم باشن ، نخرید
    نخرید نخرید نخرید نخرید
    وقتی بفهمید که کلاه داره سرتون میره مجبورن پایین تر بیان