کد مطلب: ۵۶۳۳۸۶

گزارش تجارت‌نیوز از روند خرید دلار

خریداران دلار بخوانند / ۳ سیگنال مهم برای دلار / پیام‌های جدید از واشنگتن تا سئول

خریداران دلار بخوانند / ۳ سیگنال مهم برای دلار / پیام‌های جدید از واشنگتن تا سئول

روند دلار نزولی است.روز چهارشنبه،‌ اسکناس آمریکایی ۲۸۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی رسید. اما چه پیام‌های جدیدی برای بازار ارز قابل مشاهده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته اعلام شد: اختلاف میان ارز رسمی و آزاد و از سویی سوء نظارت بر فعالیت صرافی‌ها، صف خرید ارز را طولانی کرده است. در ویدیویی نشان داده شده که برخی دلالان از حاشیه شهر با اتوبوس افرادی را به صرافی‌ها می‌آورند تا به ازای دستمزد ۳۰۰ هزار تومانی دلار خریداری کنند. این صوت را در گزارش فروش صف دلار ملاحظه کنید.

در همین حال در بازار ارز قیمت نزولی شده است. روز چهارشنبه،‌ اسکناس آمریکایی ۲۸۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی رسید. اما چه پیام‌های جدیدی برای بازار ارز قابل مشاهده است؟

آن طور که رسانه‌های مختلف گزارش داده‌اند، روز گذشته بازار ارز و معامله‌گران به شدت در معرض اخبار مثبت بودند که می‌تواند قیمت دلار را نزولی کند، لغو تحریم‌های تجاری و آزادسازی منابع بلوکه شده در کره جنوبی و ژاپن، دو خبری بود که جریان کاهشی در بازار ارز را تقویت کرد.

از سوی دیگر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری درباره توافق هسته‌ای نوشت: ۶ سال پیش در چنین روزی، برجام یک موضوع فصل هفتمی شورای امنیت سازمان ملل متحد را بدون توسل به جنگ، حل و فصل کرد. اوباما دریافت که «تحریم‌های فلج‌کننده» او، نه ایران و نه سانتریفیوژهای ایران را فلج نمی‌کند. ترامپ ساده‌لوحانه تصور کرد که «فشار حداکثری» چنین خواهد کرد.

با این حال رشد چاپ پول و نقدینگی از سویی و تردید نسبت به ادامه مذاکرات در دولت بعدی کمی آینده دلار را مبهم کرده است. طبق آخرین آمار بانک مرکزی رشد چاپ پول در اردیبهشت ماه امسال سه برابر متوسط میانگین در سال گذشته بوده و رشد نقدینگی نیز از نرخ بی‌سابقه ۴۰ درصد عبور کرده است. باید دید تاثیر مذاکرات و پیام‌های جدید چقدر می‌تواند بر بازار ارز به صورت میان‌مدت تاثیر بگذارد.

آخرین نرخ ارز را در صفحه قیمت دلار دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اونایی که دلار دارند برند دلارهاشونو بفروشند اگه برجام به نتیجه برسه و تحریم رفع بشه قطعاً ضرر می کنند.

    • ناشناس

      برجامی و توافقی در کار نیست دلار ارزشش ۵۰ تومنه دوست عزیز .ما کارمونو میدونیم .

  • Javad

    دلالان گرامی خواهشن زیاد توهم نزنین با حرفا چرتوپرتا نمیتونینین جلوی بدبختیتونو بگیرین دلار میاد پایین بدجوری میاد زیر ۱۰ تومان ماشیین که دیگه بدتر حالا بشین و نگاه کن کمر هرچی دلال دلار و ماشین میشکنه بدجوری دیگه بسته حرام خوری جیب ملتو خالی کردن دیگه تمامه مفتتخوری…???

    • ناشناس

      باشه بشین
      میاد
      ???

  • ناشناس

    هر کی هر چی نیاز داره بخره.
    هر کی هر چی داره نگه داره.
    این یه اصل بنیادیه تو ایران$

  • دانسته

    بچه ها طلا وخودرو دلار نخرید به زودی آقای رئیسی حق راازباطل جدامیکنه خداوند پشت وپناه ایشان…

  • ناشناس

    بجای بازی با دلار وسکه بیایید وضعیت اقتصادی مردم و روبراه کنید تا کی خبرهای تکراری دلار ریخت دلار گران شد بپردازیم دلاری که ارزان بشه وروی قیمتها وتورم تاثیری نداشته باشه مسخره هست تکلیف ما که تحصیلکرده وبی سرمایه هستیم ونمیتونیم کاری راه بتدازیم چیه؟ تا کی باید منتظر بمونیم بی پولی مردیم واقعا خجالت اوره تحصیلکرده مملکت دوزار سرمایه نداشته نباشه باهاش کاری انجام بده خسته شدیم کسانی که خودشونو به خواب زدن بیدار بشن وکاری انجام بدن

  • بدبخت بیچاره

    برک نمیر بهار میاد خریزه با خیار میاد ای بابا کی تابحال بفکر مردم بوده هر کی فکر مر کردن جیب خودشه اقشار مردم با بازنشستگان همه وهمه زی فشار له شدن اونوقتیه از خدا بی خبر میاد میگه چندر غازی که به حقوقها وبارنشستگان ریاد میشه تورم بالا میره توروم با پولای مفتی که بعضیها بعنوان وام میگیرن وحقوقهای نجومی میگیرن بالا میبره نه چندر غاز بخور نمیر مردم بدبخت فلک زده واقعا خنده داره

  • امیر

    فقط بلدیدبه مردم دروغ بگویید،امریکاذره ای ازپولهای بلوکه شده رابه ایران نمیدهدگفته فقط میتوانندبرای خریدبعضی ازکالاهاازاین پولهااستفاده کنندالانم که هنوزهیچی نشده ۴۱ شرکت کره ای وژاپنی طلبشان ازایران رابااین پولهاصاف کردند،برجام هم که یه جورایی فعلاًمالیده شده،حالاشماهی دلتونو به این توهمات خوش کنید.

  • ناشناس

    چه بخواهی قبول کنی چه نکنی رئیسی کاری ازش ساخته نیست گرانی شدید در پیش است ودلار به بالای ۵۰ هزار خواهد رسید

  • ناشناس

    اگر دلار هزار تومان هم بشه باز هم گوشت ومرغ مسکن خودرو گرون میشه اینا فقط یک بازی برای سر گرم کردن ملت. شیر مرغ تخم مرغ که شده ساعتی ملت که دیگه جون به لب شدن هیچ امیدی به روز بهتر نیست

  • ناشناس

    دوهزار بده آش به همین خیالباش دوست با چه‌زخیره ارزی وچه درامدی دلار وخودررو ارزان میشه بد از بدتر می شود‌ وکسی هم نمی تواند کاری انجام دهد به فکر خودت باش