کد مطلب: ۲۴۲۷۹۱

خرید طلای دست دوم باعث بیکاری کارگران طلاساز می‌شود

خرید طلای دست دوم باعث بیکاری کارگران طلاساز می‌شود

دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به مشکلات عرضه طلای دست دوم در بازار گفت: طلای بدون اجرت موجب تعطیلی کارگاه‌های طلاسازی و بیکاری در این صنعت می‌شود.

نادربذرافشان با اشاره به ممنوعیت فروش طلای دست دوم در بازار طلا درباره دلایل این ممنوعیت گفت: در هر صنعتی چرخش جریان اقتصادی و فعال بودن آن بستگی به تولید دارد که با عرضه طلای دست دوم این چرخه به مشکل خورده و سبب تعطیلی و خلل در جریان تولید می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اشتغال و به کارگیری نیروی کار را در موقعیت فعلی کشور بسیار مهم برشمرد و افزود: اگر به دنبال رونق و فعال سازی اقتصاد کشور و صنعت باسابقه طلا و جواهر در کشور هستیم باید به فکر تولید بیشتر و جلوگیری از فروش و عرضه طلای دست دوم باشیم.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران به مشکلات پوستی و بهداشتی استفاده از مصرف طلای دست دوم اشاره کرد و افزود: معمولا طلای هایی که به صورت دست دوم و یا بدون اجرت به فروش می‌رسد دارای عیار استانداردی نیست و عموما خریداران با خرید این نوع محصول متضرر می‌شود.

بذرافشان به خریداران مصنوعات طلا توصیه کرد که برای خرید طلا از تولیدات داخلی که دارای عیار کنترل شده و با کیفیت است استفاده کنند و با خیال راحت از خرید خود اطمینان حاصل نمایند.

این فعال صنفی یکی از دلایل گرایش مردم به طلای دست دوم را مالیات برارزش افزوده و کاهش قدرت خرید دانست و تصریح کرد: مالیات برارزش افزوده باعث شده که 9 درصد بر هزینه‌های مشتری افزوده شود و خریدار تمایلی برای خرید طلای نو نداشته و این مورد سبب کاهش تولید و بیکاری بسیاری از سازندگان طلا و جواهر می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت: اگر خواهان رشد و ارتقا این صنف هستیم باید جلوی دست دوم فروشی طلا را بگیریم و از تولید کننده و کار با کیفیت داخلی حمایت کنیم.

بذرافشان از مردم خواست تا مصنوعات طلا و جواهر خود را از واحدهای دارای جواز کسب خریداری کنند تا اگر به مشکلی برخورد نمایند بتوان آن را پیگیری کرد.

دبیر هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران در خاتمه ابراز امیدواری کرد که تلاش اتحادیه طلا و جواهر تهران و همه اتحادیه‌های طلا و جواهر سراسر کشور در مورد مشکلات صنفی به ویژه مالیات برارزش افزوده به نتیجه مورد نظر رسیده و بتوان این صنعت را به قله افتخار در جهان رساند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.