کد مطلب: ۵۵۷۳۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آمارهایی برای خرید مسکن در تابستان / پیش از معامله این گزارش را بخوانید

آمارهایی برای خرید مسکن در تابستان / پیش از معامله این گزارش را بخوانید

در اولین روزهای تابستان و در حالی که برخی از متقاضیان خرید مسکن هنوز تصمیم قطعی خود را نگرفته‌اند، بانک مرکزی گزارش قابل تاملی را منتشر کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در خرداد ماه امسال میزان معاملات مسکن برای سومین ماه پی در پی روند صعودی داشت. قیمت مسکن نیز پس از دو ماه ارزانی، این بار گران شده است. شاید این دو اتفاق مهمترین بخش گزارش جدید بانک مرکزی برای کسانی باشد که این روزها در حال تصمیم‌گیری برای خرید مسکن هستند.

بر این اساس قیمت مسکن پس از دو ماه مجددا صعودی و در خرداد میزان معاملات آن یکماهه ٣٠ درصد بیشتر شده است. در این ماه بورس و طلا تنها یک درصد بازدهی داشتند اما قیمت مسکن طبق گزارش بانک مرکزی سه درصد گران شده است. با این حال میزان رشد قیمت مسکن به اندازه تنها نصف دلار بوده است.

با افزایش قیمت مسکن به متری ۲۹٫۶ میلیون تومان می‌توان گفت این نرخ نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۶ درصد گران شده است. اعلام نرخ حدود ۳۰ میلیون تومانی برای متوسط قیمت مسکن در تهران در حالیست که امروز اعلام شده هشت طرح جدید برای پرداخت وام مسکن تصویب شده است.

جزئیات این وام‌ها را در گزارش شرایط پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی بخوانید.

با این حساب اگر تنها یک خانه ۴۰ متری را در نظر بگیریم وام ۲۰۰ میلیونی تنها می‌تواند یک ششم کل این مبلغ ۱٫۲ میلیارد تومان را تامین کند و متقاضیان باید حداقل یک میلیارد تومان پول نقد برای خانه در تهران داشته باشند.

جزئیات بیشتر گزارش بانک مرکزی را در خبر متوسط قیمت مسکن خرداد ۱۴۰۰ بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کریمی

    ممنون از اینکه بر خلاف رویه برخی از رسانه های به ظاهر اقتصادی که ظاهراً بصورت دستوری آمار مرتبط با میزان معاملات مسکن و سطح قیمتی آن ها را همیشه در حال رکود و نزولی عنوان میکنند شما واقعیت عینی که مردم آن را لمس می کنند منعکس می کنید.

  • ناشناس

    باسلام :واقعیت بازارمسکن تقریبا همین جوری بنده بنگاه دارم خرید وفروش نیست ولی قیمت ها نجومی خبرها رو دستوری اعلام نکنیم همون که واقعیت بازار هست بگیم واطلاع رسانی بکنیم ممنون

    • ناشناس

      ممنون تزدوست محترم بنگاه دار که واقعیت جامعه رو عنوان کردن