کد مطلب: ۴۸۴۴۱۰

رئیس اتحادیه املاک بابل در گفتگو با تجارت‌نیوز:

خرید و فروش ویلا در شمال فعلا متوقف است

خرید و فروش ویلا در شمال فعلا متوقف است

رئیس اتحادیه املاک بابل می‌گوید: فعلا وضعیت خرید و فروش ویلا در استان‌های شمالی کشور متوقف شده است. در یک ماه اخیر خرید و فروش ویلا در شمال کشور بین 15 تا 20 درصد افت داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، پیگیری‌ها نشان می‌دهد که خرید و فروش ویلا در استان‌های شمالی کشور فعلا متوقف شده است. رئیس اتحادیه املاک بابل می‌گوید: کاهش تقاضا باعث شده که روند معاملات مسکن 15 تا 20 درصد کاهش یابد.

رئیس اتحادیه املاک بابل درباره وضعیت خرید و فروش ویلا در شمال به تجارت‌نیوز گفت: در شش ماه اخیر بازدهی که در بازار طلا، دلار و سکه وجود داشته در بازار مسکن وجود نداشته است. در حقیقت جهش قیمت در بازارهای دلار، طلا و سکه بیشتر از مسکن بوده و حوزه مسکن از میزان تورم ناشی در کشور عقب مانده است. فعلا وضعیت خرید و فروش ویلا در استان‌های شمالی کشور متوقف شده است.

رضا صادقی در ادامه افزود: در یک ماه اخیر خرید و فروش ویلا در شمال کشور بین 15 تا 20 درصد افت داشته است. متاسفانه بازار خرید و فروش ویلا راکد است. برای ویلاها خریداری وجود ندارد و همچنین فروشنده ویلا نیز نسبت به چند ماه گذشته کمتر شده است.

او اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که بازار ویلا در آینده با رکود تورمی همراه است. معتقدیم قیمت ویلا تا پایان سال نه روند افزایشی و نه کاهشی دارد.

اخبار مرتبط با مسکن را در صفحه اختصاصی اخبار مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    رییس اتحادیه املاک بابل؟؟اخه شما نور و نوشهر و چالوس و غرب مازندران رو ول کردی رفتی سراغ بابل؟؟؟؟
    خب معلومه اونجا کسی ویلا نمیخره من خودم رویان ویلا دارم این مدت واقعا فوق العاده بود بازارشون

  • ۱۱

    بسمه الله از فردا ملک میره بالا تا از تورم عقب نمونه

  • ناشناس

    دورررررررررغ

  • کارشناس ملک تهران

    ویلا چیه دیگه کسی حتی ملکهای تهران رو با قیمتهای نجومی توهمی نمیخره اصلا مردم نون شب ندارند ولی باید اعتراف کنم که از پارسال دیگه مردم قدرت خرید نداشتند پس چرا قیمت در تهران نجومی واز متری ۱۲ به متری ۲۴ در سال ۹۹ رسید؟؟ چون به احتکار کنندگان و دلالان به تهاتر خانه های خالی با قیمتهای بالا پرداختند در صورتی که معاملات اصلی در تهران کمتر از نیم درصد بود

  • ناشناس

    بابل که شهر توریستی نیست عمرا کسی اونجا ویلا بخره،از مسولین محمودآباد،نور،چمستان،سرخرود،ایزدشهر،رویان و…بپرسید ببینید چی میگن یک وجب زمین نمونده متاسفانه کلا فروش رفت با نرخ های باورنکردنی نجومی

    • علی

      کدوم توریست بنده خدا 🙂 بیا من ویلا سرخرود دارم ولی شش ماه مشتری ندارم

  • علیرضا

    خرید ویلا در شمال به قصد سرمایه گذاری اشتباهه محضه چون نقدشوندگیش بسیار سخته و اینکه نظام فروش مسکن در شمال متاسفانه یک نظام بهم ریخته و بدون ضابطه ست یک تهرانی بخواد ویلاشو بفروشه بنگاه به قیمت اعلامی مالک ۳۰ درصد اضافه میکنه و اعلام میکنه و ۳۰ درصد میشه کمیسیون بنگاه املاک مورد بعد اینه که وقتی میخوای بفروشی میزنن تو سر مال وقتی همونو بخوای بخری میشه ویلای لاکچری و متاسفانه هیچ نظارتی بر خرید و فروش املاک در شما وجود نداره و هیچ مالیاتی از حاصل فروش ویلاها از به اصطلاح مشاورین املاک اخذ نمیشه برای همینه که هر ۲۰ متر درشمال یک بنگاه مسکن سبز شده و سودهای کلان و بی حساب کتاب مشاورین املاک بیشترین سهم رو در افزایش قیمت ویلا و زمین داشته با کمی دقت به خودرهایی که این عزیزان سوار میشن میشه فهمید با فروش حداقل سالی دوتا ویلا با روش املاکیهای شمال میشه خیلی زود به خودروهای میلیاردی رسید.جالب اینجاست ویلاهایی هست که در تیرماه آگهی شده ۷۰۰ میلیون و از تیرماه تا الان فروش نرفته و الان همون ویلا ۱۵۰۰ میلیون آگهی شده و بازهم مشتری نداره یاد داستانی پسری افتادم که مادرشو برد بازار بفروشه و همه بهش گفتن این چه کاریه مگه ادم مادرشو میفروشه پسر گفت نگران نباشید یه قیمتی میگم که هیچکس نخره!!! حکایت قیمت ویلاهای شماله حالا با توجه به انتخاب بایدن و رفتن ترامپ و اتخابات پیش روی کشور بازار مسکن در رکود عجیبی فرو خواهد رفت و تجربه ثابت کرده در اوایل همه ی دولتها نرخ سود بانکی برای هدایت نقدینگی افزایش پیدا خواهد کرد و این امر یکی از عوامل مهم در رکود بازار مسکن خواهد بود