کد مطلب: ۴۸۱۰۶۲

دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

خواب زمستانی مسکن آغاز شد

خواب زمستانی مسکن آغاز شد

دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران می‌گوید: رشد قیمت مسکن در نیمه دوم سال متوقف می‌شود و بازار مسکن تا پایان سال در خواب زمستانی فرو خواهد رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک مرکزی آمار بازار مسکن شهریور را منتشر کرد؛ متوسط قیمت مسکن در تهران به 24 میلیون تومان رسید. قیمت ماهانه مسکن در شهریور ماه پنج درصد رشد کرده است؛ این در حالی که این رقم ماه گذشته 10 درصد بود. میزان معاملات ماهانه همچنان نزولی اما نسبت به سال گذشته سه برابر شده است. باید گفت که بازدهی مسکن در شهریور از همه بازارها به جز بورس کمتر بوده است.

بیشترین خرید مسکن در مناطق 18 و 19 تهران

دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران درباره آینده قیمت مسکن به تجارت‌نیوز گفت: رشد قیمت مسکن در نیمه دوم سال متوقف می‌شود و بازار مسکن تا پایان سال در خواب زمستانی فرو خواهد رفت. با توجه به رشد قیمت مسکن خریدار و فروشنده‌ای در بازار مسکن وجود ندارد. معتقدیم که افزایش قیمت مسکن به اوج رسیده و بازار مسکن نیز از این پس راکد خواهد شد.

رامین گوران اوریمی افزود: بیشترین خرید و فروش مسکن در مناطق 18 و 19 تهران بوده است؛ چرا که متوسط قیمت مسکن در این مناطق بین 18 تا 19 میلیون تومان بوده است. معتقدیم قیمت مسکن بین چهار تا پنج سال آینده ثابت باقی خواهد ماند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت دلار بر روند افزایشی قیمت مسکن اثرگذار است یا خیر؟ اظهار کرد: قیمت دلار چندان بر قیمت خانه اثرگذار نیست. ممکن است با افزایش قیمت دلار قیمت مصالح ساختمانی گران شود اما در بعضی از سال‌ها قیمت مسکن با قیمت دلار هماهنگ نبوده است؛ چرا که اکثر مصالح ساختمانی در داخل کشور تولید می‌شود و در این زمینه وابسته به واردات نیستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    املاکی ها مقصران اصلی هستند

  • ناشناس

    شما خیلی آدم بی سوادی هستید چون متوجه نیستید که دولت قیمت گذار مسکن و طلا و دلار است نه بازار و … بنابراین اطلاعات غلط به مردم ساده نده چون باور میکنند صادق باش دلار تاثیر دارد دولت تاثیر گذار تر است شما هیچ چیزی را نمی توانی پیش بینی کنی .مگر دستت با دولت در یک کاسه باشه و خبر داشته باشی عزیزم.

  • ناشناس

    منظور ایشان این است که دیگه تو خواب ببینی خونه بخری .
    شهر ری اپارتمان متری 27میلیون.
    خدایا بکش ما را.

    • ناشناس

      جواب زیبایی بود …

  • shadi

    سلام انقد قیمتای مسکن رو بالا بردن ک ی خونه گیر نمیاد با این درامد کم اصلا منطقی نیست ک چندین برابر کردن مسکن ها رو من ی خونه ۷۰متری با پولم نمیتونم رهن و اجاره کنم اونم توی منطقه متوسط مشهد چخبره مردم از کجا بیارن؟!

  • ناشناس

    به قرآن اگه با ترامپ که سهله با کل جهان هم آشتی کنیم هیچ وقت مالکی که قیمت ملکش فلان مقدار است قیمت ملکش را پایین نمیدهد

    • علی کرمانشاه

      نیاز به پول نقد قیمت را تعین میکند وقتی سالها ملک شخص خریداری نداشت مالک می‌فهمدکه کجای کار گیر است آنوقت اقدام میکند.

  • ناشناس

    این آقای دبیر. کجا زندگی می کنه . که نمی دونه قیمت بی ارزش ترین مصالح ساختمانی چند برابر شده. فکر می کنه با این حال و روز موجود مردم در چه شرایطی قرار دارن. مسکن مهم ترین بخش زندگی مردم هستش که این مورد مهم متاثر از تمام اتفاقات اطراف هستش. اینکه یه متن دیکته شده رو بزارید تو اخبار و فکر کنی که مردم عقلشون رو می گذارن کنار و به حرف شما گوش میدن بسیار کوتاه بینانه هستش

  • ناشناس

    مردم واقعیت اینه شاگردهای مشاوراملاکیها به ۱درصد قانع نیستن و دو درصد می خوان من یه ملک برای فروش داشتم از اینکه این دلالان مسکن سر قیمت با من چونه زدن خسته شدم برای خود حق امضاء می خوان پورسانت ۱۰ تا ۳۰ میلیونی و بیشتر دلیل رو هم می گن ما بالاشهر نیستیم پورسانت ۱۰۰میلیونی بگیریم از اینکه این آدمها به حقشون قانع نیستن متاسفم کسی هم نیست اینها رو جریمه کنه یه بازرسی که جلوی اینها رو بگیره قیمت رو اینها بالا می برن نه صاحبان مسکن این روزها به این فکر می کنم آدم خوب به اندازه انگشت های دست هم پیدا نمی شه امیدوارم اشتباه فکر کنم به امید روزهای بهتر

  • ناشناس

    علاج گرانی نخریدن موقعی ک تقاضا نباشه خوبخود میاد پایین

  • ناشناس

    اگه کسی نخر مطمئنن پایین میاد ممکنه بعضیا بگن رشد مساله وغیره بالا رفته خو مسکن هم خیلی بیشتر از اونا بالا رفته و حباب داره البته اونی که بالا خریده پایینتر نمیخره ولی مطمئن باشید اونی که خونشو چندین سال قبل ودر ارزونی خریده وقتی احتیاج به فروش خونشو داشته باشه ومشتری نباشه مجبوره پایین بفروشه وبه همین صورت قیمتا افت میکنه

  • علی کرمانشاه

    سال۹۲ الی ۹۷ بازار مسکن بعلت راکدشدن خرید و تولید بیش از نیاز وارد کود شد بطوری که مسکن ازمتری ۵میلیون تومان به حدودا زیر ۱.۵۰۰.۰۰۰تومان رسیدوچون مشتری نبود فروشندگان با هرشرایطی که بتوانند سرمایه خودرا بیرون بکشند با مشتری شرایطی نقدواقساط چندساله وارد معامله میشدند من در بهترین نقطه کرمانشاه منطقه یک آپارتمان ۱۷۰متری خریدم متری ۱/۷میلیون شرایطی که الان متری ۲۰میلون به بالا شده ولی باز به رکود رفته وفقط شبکه‌های مجازی ودلال‌های سفته‌باز بین خود دست به دست میکنندولی خریدار مصرف کننده وجودندارد اصلا در توان خرید مردم نیست این قیمتها مجددا با نخریدن مردم به مرور پایین میآید.شک نکنید.مردم درهزینه زندگی روزمره خودمانده‌اند.ومسکن برایشان رویا شده.