کد مطلب: ۵۸۱۱۴۱

آخرین فرصت خوداظهاری در سامانه املاک و اسکان

آخرین فرصت خوداظهاری در سامانه املاک و اسکان

امکان دسترسی به سامانه املاک و اسکان، پس از وقفه‌ای ۲ ماهه دوباره فراهم شده است و همه مستاجران و مالکان تا پایان مهر برای خوداظهاری در این سامانه فرصت دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پیش‌تر محمود محمودزاده، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از موافقت ستاد مبارزه با کرونا برای تمدید مهلت ثبت‌نام در سامانه املاک واسکان تا مهر ۱۴۰۰ خبر داده بود اما به دلیل توقف ۲ ماهه فعالیت این سامانه، پیشنهاد شده که مهلت خوداظهاری مالکان و مستاجران تا پایان فصل پاییز تمدید شود که قرار است این موضوع دوباره در ستاد مبارزه با کرونا بررسی شود.

بر این اساس، مالکان و مستاجران فعلا تا پایان مهر امسال مهلت دارند تا اطلاعات سکونتی خود را در سامانه املاک و اسکان درج کنند، تا تیر امسال نیز تعداد زیادی از مردم اقدام به درج اطلاعات داشتند و تراکم مراجعه به سایت، حتی گاهی موجب کند شدن سایت شده است.

اجرای قانون مالیات‌های مستقیم

در اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، همه سرپرستان خانوار باید اطلاعات ملکی و اقامتی خود را در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت کنند.

وزارت راه و شهرسازی براساس قانون مصوب مجلس و به‌عنوان مجری این طرح، یک دوره ۲ ماهه از تاریخ ۱۹ فروردین تا ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ را برای ثبت اطلاعات ملکی و اقامتی سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان تعیین کرده بود.

برای ثبت اطلاعات ملکی و اقامتی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به نشانی amlak.mrud.ir باید مالک یا مستاجر با سیم‌کارت به نام خود و کد ملی وارد سایت شوند و ضمن ثبت اطلاعات مربوط به املاک مسکونی خود، اقامتگاه اصلی خانوار را نیز مشخص کند.

درج و اصلاح اطلاعات

به‌ دلیل اتصال سامانه املاک و اسکان به بانک اطلاعاتی وزارت راه و شهرسازی، پس از ورود افراد به این سامانه، فهرست املاک متعلق به فرد نمایش داده می‌شود، اما احتمال نمایش املاک واگذار یا فروخته شده و حتی تکراری نیز در این سامانه وجود دارد که کاربر می‌تواند با انتخاب گزینه‌های موجود، این اطلاعات را اصلاح کند.

مستأجران نیز برای ثبت اطلاعات به مشخصات اصلی ملک نظیر متراژ دقیق، کد نوسازی ملک، کد ملی و شماره تلفن همراه مالک نیاز دارند که بخشی از آن‌ها در اجاره‌نامه رسمی نوشته شده و مابقی از طریق سند، قبض عوارض سالانه ملک یا با سوال از مالک قابل دریافت است.

نکته دیگر اینکه در سامانه ملی املاک و اسکان، انتخاب کاربری ملک اعم از مسکونی، تجاری و اداری به فرد اظهارکننده واگذار شده و باید مطابق با عنوان ملک در سند اصلی ثبت شود. در این سامانه راهنمایی‌های موردنیاز برای ثبت املاک و همچنین پاسخ سوالات احتمالی درج شده است.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ولی اگه بخوان از مالک مالیات بگیرن احتمالا رو کرایه خونه تاثیر بزاره

  • ناشناس

    اخرش نفهمیدیم بعد از درج اطلاعات از طرف سیستم ایا کدی ارسال میشود یا خیر؟ از کجا بفهمیم ثبت اطلاعات شده است. ؟ ولی واقعا مردم ازاریه چون سایت سردرگمی است‌ . بنطرم کسانی که انرا درست کرده اند خیلی ناشی بوده اند چون معلوم نیست چب به چیه. من خودم اخر نت نتوانستم اسم و فامیلم را درج کنم‌ . واقعا نمیدونیم چکا کنیم. هیچی هم نداریم. فقط از ترس ایجاد مشکلات بعدی است. فقط و فقط مردم ازاری. اخه کاری که بلد نیستید چرا انجام میدید

  • ناشناس

    سلام عوض اینکه بیان فکری به حال بی آبی وفکری به حال طرحهای عمرانی مملکت باشن بااین طرحهای غلط که یک نماینده بیسواد پیشنهاد کرده میخواهید سر مردم راگرم کنید؟چرادرموردمعیشت مردم فقط شعار ووعده میدهید.واقعا که اسم اینو چی میشه گذاشت قرار بوددارایی های مسولین را بررسی کنید چی شد؟وخیلی قراربود های دیگررارها کردیدوچسبدیدبه این یکیونقشه کشیدید قیمت خانه ها وزمینها رابردید بالا که این نقشه را پیاده کنید خدا شکر من نه یک سانت آپارتمان ونه یک سانت زمین به نامم نیست امیدوارم خدا یک عقلی به طراح این طرح بدهد من الله التوفیق

  • امیر

    باسلام به جای این کار لطفا” درست کارشناسی نمایید به طور مثال اگر کسی سه واحد آپارتمان 50 و 60 متری با هزار زحمت تهیه کرده آن وقت می شود 3 واحد ولی شخص دیگری یک یا دو واحد آپارتمان 300 ، 400 متری یا با متراژ بالا می شود یک یا دو واحد در حالی که سه واحد اولی سر جمع به اندازه یک واحد دومی نمی رسد لطفا” پاسخ دهید.

  • ناشناس

    اگه اینکارو نکنیم چی میشه؟ ?

  • احمدی از رامهرمز

    سلام من رفتم کافی نت، کد سماوا هم از طریق پیامک میاد ولی بعد از وارد کردن کد دیگه نمیشه بقیه مراحل را انجام داد، لطفا بررسی کنید ببینید مشکل چیست، سردرگم شدیم.

  • تار

    سلام دوستان اظهار نظر بکنید اما توحین نکنید صحیح نیست ممنون

    • ناشناس

      سلام تارا خوبی شمارتو میدی باهم دوس بشیم

  • ناشناس

    سلام من سرپرست خودم هستم ومستاجرم خاستم ثبت نام کنم تو سایت املاک واسکان ازمن شناسه قبض برق خواست بدلیل اینکه قبوض دست صاحب خانه ازش خاستم که شماره قبض رو بده ازین کار امتناع کردش من باید چیکار کنم نمیخام با صاحب خانه در گیر شم لطف کنید بگید من چیکار کنم

  • ناشناس

    سلام هدف این طرح فقط شناسایی صاحب خانه و گرفتن مالیات از آنهاست ولاغیر وگرنه نه کسی به فکر می مشکل مسکن هست و نه دل کسی برا مستاجر سوخته

  • ناشناس

    سلام، آقا پدرم در اومد، اعصابم خورد شد. بابا رفتم کافی نت چند ماه پیش برای درج ملک داشت نام و محل ونشانی را وارد می‌کرد، یهو برق رفت.. دو روز بعد دوباره رفتم اما هی سایت لگ داشت و بعداز اعتراض دیگر منتظران رفتم دنبال بدبختی دیگم. خلاصه چند روزه که به هر کافی نتی که میرم میگن چون اطلاعات سایت را عوض کردند و کار شما نیمه کاره مونده بوده، حالا یا ثبت نمیشه یا اطلاعات خود به خود بعد از اتمام کار تقییر پیدا می‌کند. چند بار با گوشی وارد شدم دیدم اطلاعات غلط است. این کار هم مثل بقیه کارها فقط دربدری و مشکلات واسه مردم بدنبال دارد. دم شما گرم با این سایت تون. حالا باید چیکار کنیم؟ /! /؟ ؟؟؟