کد مطلب: ۵۸۰۸۹۷

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

خودروسازان خیال نکنند نور چشم هستند

خودروسازان خیال نکنند نور چشم هستند

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به بدهی ۳۵ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو گفت: خیلی از خودرو سازان داخلی خیال نکنند نور چشم هستند، باید به میزان معقول به واردات خودرو بپردازیم و هزینه خودروی داخلی را نیز کاهش دهیم، نمی‌شود که آب، برق، گاز و اینگونه هزینه‌های تولید خودرو ساز داخلی ما با ریال محاسبه شود اما محصول آن به دلار در بازار عرضه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به تصمیم مجلس درخصوص آزادسازی واردات خودرو بیان کرد: در کشور ما جلوی واردات خودرو گرفته می‌شود، از آن سو مدیریت ایران خودرو و سایپا به دست مدیرعامل دولتی سپرده و - به قول یکی از این مسئولین وزارت صمت پیش از دولت آقای رئیسی- تلاش می‌شود چاله‌های مالی وزارت صمت با درآمدهای ایران خودرو پر شود.

وی افزود: در کشور ما که فقط یک خودرو تولید نمی‌‌‌شود، ایران خودرو، سایپا و چندین خودروساز دیگر فعالیت می‌کنند که مدیرعامل آنها از سوی دولت تعیین می‌شود، ده‌ها مرکز مربوط به خودرو هم داریم که برای بخش خصوصی است، بخش خصوصی اکنون از این تصمیم مجلس ناراحت نیست، چرا که وارد رقابت خواهد شد، یعنی تلاش می‌کند با کاهش هزینه‌ها خودرو صادر کند و در خارج از کشور با خودروی خارجی به رقابت بپردازد، بنابراین تولید و واردات خودروی برقی، هیبریدی و امثالهم به میزان معقول چه ایرادی دارد؟

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: خیلی از خودرو سازان داخلی خیال نکنند نور چشم هستند، شنیده‌ام ایران خودرو ۳۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، آن وقت ما برای او رقیبی نیاوریم و خودرویی هم وارد نکنیم! آن وقت تعدادی خودروی خارجی هم توسط افراد نورچشمی وارد و با قیمت‌های میلیاردی فروخته شود؟ چرا باید اینگونه عمل شود؟

نوروزی اظهار کرد: من معتقدم باید به میزان معقول به واردات خودرو بپردازیم و از آن سو هزینه خودروی داخلی را کاهش دهیم، نمی‌شود که آب، برق، گاز و اینگونه هزینه‌های تولید خودرو ساز داخلی ما با ریال محاسبه شود اما محصول آن به دلار در بازار عرضه شود.

این نماینده مجلس در پایان تصریح کرد: وزیر صمت باید هرچه سریعتر اختیار ایران خودرو و سایپا را به دست خود سرمایه‌داران اصلی آنها بسپارد تا مدیرعامل آن را تعیین کنند و دولت صرفا ناظر باشد تا به میزان معقول خودرو وارد، صادر و تولید شود، قطعا ما در کمیسیون حقوقی و قضایی در خصوص تصمیم مجلس درباره واردات خودرو، آمادگی لازم برای همکاری با کمیسیون صنایع و معادن مجلس را داریم.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خخخخخ …
    از عوام فریبی خسته ایم. اقای نماینده.

  • ناشناس

    داداش زور نزن نمیزارن منافعشون رو به خطر بیاندازی

  • ناشناس

    دروغ دروغ و بازم دروغ

  • ناشناس 1365

    مدیران فروش شرکت های سایپا و ایران خودرو :
    سریعتر تیراژ تولید رو بالا ببرید و فقط انبار ها رو پر کنید تا به محض آزاد شدن قیمت با افزایش 100%در قیمت فروش بزنید..
    اگر هم که برادر هامون نگذاشتن واردات آزاد بشه باز هم با افزایش 100% در قیمت بفروشید و حالش رو ببرید .
    در هر صورت 100 با ماست .

  • ناشناس

    قبل از اینکه دنا پلاس توربو شارژ می‌گرفتی اینا رو میگفتی نه حالا

  • مرضیه

    تصویب آزادی واردات خودرو ضربه مهلکی به تولید داخل میزند و هزاران نفر بیکار میشوند در عوض واردکنندگان ماشین خارجی سود می‌برند

  • حسین

    مقصر من خریدارم که دست و پا می‌شکنم برا خرید اگر نحریم مجبور به اصلاح کیفیت و قیمت میشن

  • ناشناس

    خوب بین خودتون نقد راه انداختین.فقط نقد میکنین میگن فلان شرکت باید قیمت بیاره پایین یا چرا گران فروشی میکنه.که دل مردم خوش کنین مردم بگن افرین عجب حرفی گفته دمش گرم اینا دارن مبارزه میکنن بعدش هیچ کاری انجام نمیشه فقط راه خودتونو میرین.چی فرض کردی.شما به هیچ عنوان قبول نمیکنین که ارض از کشور خارج بشه.

  • ناشناس

    خیال نمی کنند، مطمئن هستند.
    هر چند باید شفاف سازی بشه صاحبین این کارخونه ها کیا هستند که اینقدر منافع ایران خودرو و سایپا به منافع بیش از ۸۰ میلیون نفر ترجیح داده میشه.
    خیلی جای تفکر هست که چرا ۸۰ میلیون نفر باید منتظر باشند که خودروسازان هر وقت و هر تعداد خودرو با هر نوع کیفیتی و با هر قیمتی خواستند با هزار منت و بدون داشتن حتی یه رقیب خارجی تولید کرده و به فروش رسانند.

  • ناشناس

    سلام بخدا این افزایش قیمت همش کار نعمت زاده بود که دخترش اختلااس کرد اون بردن گذاشت قیمت گذاری بخدا دولار ۴۲۰ داره میگیره بعد پراید بشه ۱۵۰ بخدا صاحب نداره بچه هم میفهم کلکی توکار بخدا مردم خسته شدن چرا میذارین پراید صادر بشه که تو عراق الان دویست میلیون هم چیزی نیست معلومه عمدا گرونش میکنند پراید