خبر مهم:

کد مطلب: ۳۸۰۲۲۳

دریافت مالیات از سکه تاثیری در بازار ندارد

دریافت مالیات از سکه تاثیری در بازار ندارد

رییس کمیسیون تخصصی طلا با تاکید بر اینکه اخذ مالیات از خریداران سکه، در بازار تاثیری ندارد، گفت: بازار در روزهای اخیر به رغم افزایش قیمت انس جهانی به دلیل کاهش نرخ ارز، روند کاهشی داشته است.

رییس کمیسیون تخصصی طلا با تاکید بر اینکه اخذ مالیات از خریداران سکه، در بازار تاثیری ندارد، گفت: بازار در روزهای اخیر به رغم افزایش قیمت انس جهانی به دلیل کاهش نرخ ارز، روند کاهشی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی؛ محمد کشتی‌آرای درباره تاثیر تعیین مالیات برای خرید سکه بر بازار و قیمت‌ها، اظهار داشت: کسانی که برای خرید و دریافت سکه ثبت نام کرده‌اند افرادی غیر حرفه‌ای هستند که از این طریق درآمدی نصیب آن‌ها شده که به درآمد اتفاقی معروف است و از آنجایی که سازمان امور مالیاتی از این‌گونه درآمدها مالیات دریافت می‌کند، خریداران سکه که شامل این نوع درآمدها می‌شوند هم مشمول مالیات هستند.

وی افزود: طبق اطلاعیه سازمان امور مالیاتی تا ۲۰ سکه مشمول مالیات نیست اما بیشتر از ۲۰ سکه به دلیل اینکه درآمدی حاصل شده، مالیات دریافت می‌شود که تاثیری در بازار نخواهد داشت زیرا سکه‌های ثبت نامی وارد بازار نشده و قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار نداده است.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر، ادامه داد: هدف بانک مرکزی نیز از ثبت نام سکه هماهنگی عرضه و تقاضا بود اما اکنون که عدم تعادل وجود دارد سکه حبابی شده است.

به گفته کشتی‌آرای، افرادی که سکه به نرخ دولتی دریافت کردند، مشمول مالیات هستند و خریداران آزاد سکه مشمول مالیات نمی شوند.

وی درباره تحلیل وضعیت فعلی بازار، توضیح داد: امروز قیمت طلا جهانی ۱۶ دلار افزایش داشته است و این افزایش قیمت تاثیری بر قیمت‌های داخلی نداشته زیرا قیمت ارز در کشور روندی کاهشی داشته و موجب شده قیمت طلا نزولی باشد.

رییس کمیسیون طلا و جواهر تاکید کرد: تعطیلات پیش رو نیز موجب شده تا سطح معاملات و تقاضا کاهش یابد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    زمان ثبت نام هم جراید گفتند معاف از مالیاته و هم بانک مرکزی و هم قرارداد پیش خرید. در ضمن طبق دادنامه 560 سال 1384 دیوان عدالت اداری مالیات فقط بر فروش و درآمد است. غیرقانونی است. اگر قیمت سکه پایین می آمد چطور؟ کسانی که از بازار آزاد خریدند چطور؟ کسی که 1400 خریده 1800 فروخته رو هر سکه ازش 250 تومن می گیرید؟ قانون عطف به ماسبق نمی شود. گرفتن مالیات از خریداران سکه از بانک مرکزی پیاده سازی اقتصاد غارتگری و انتقال بازار از رسمی به زیرزمینی است. سکه ها را در ازای بازگشت دلار به نرخ 96 پس بگیرید

  • ناظر

    بعضی ها فکر می کنند تاثیر داره دوره این طرح ها گذشته اقتصاد دستوری در هیچ جای دنیا پذیرفته نیست …

  • مصطفی

    موقع ثبت نام اعلام شد معاف از مالیات است
    بعدا مجلس مالیات رو تصویب کرد پس قانون عطف به ماسبق نمیشه

  • علی

    دولت حسابی گشنه شده فردا هم میان میگن غلط کردین ارز خریدین تو بانک گذاشتین غلط کردین پول ریال سپرده کردین همشو باید بدید به ما

  • ناشناس

    دوستانی که سکه پیش فروش خردیه اید ، پیشنهاد می کنم به دیوان عدالت اداری شکایت کنید. این عین بی عدالتی است که عده ای از خریداران مالیات بدهند و عده ای ندهند.