کد مطلب: ۴۳۴۷۲۲

دو عرضه اولیه در یک روز / شصدف و تملت چهارشنبه می‌آیند

دو عرضه اولیه در یک روز / شصدف و تملت چهارشنبه می‌آیند

روز چهارشنبه قرار است دو نماد در بورس و فرابورس عرضه اولیه شوند، بر اساس محاسبات انجام شده، میزان نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در هر دو عرضه اولیه حداکثر 215 هزارتومان خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از عرضه اولیه 4 نماد در بهمن، از اولین و دومین عرضه اولیه اسفندماه نیز رونمایی شد. بر اساس اعلام سازمان بورس اوراق بهادار کشور، چهارشنبه 14 اسفندماه دو نماد تملت و شصدف عرضه اولیه خواهند شد.
بدین ترتیب در روز چهارشنبه 910 میلیون سهم ( معادل 13 درصد از کل سهام) شرکت تامین سرمایه بانک ملت با نماد تملت به عنوان پانصد وششمین شرکت پذیرفته شده برای نخستین بار در بخش «فعالیت‌های جنبی واسطه‌گری مالی» و گروه «فعالیت‌های جنبی واسطه‌گری مالی به جز تامین وجوه بیمه و بازنشستگی» در فهرست نرخ‌های دوم بازار به روش ثبت سفارش عرضه اولیه می‌شود.

photo 2020 03 03 00 04 43 1
محدوده مجاز قیمت‌گذاری بین 3200 تا 3400 ریال خواهد بود و حداکثر سهمیه هر نفر نیز 500 سهم اعلام شده است. با توجه به تعداد سهام زیاد عرضه شده توسط بانک ملت، حتی با فرض مشارکت یک میلیون و 600 هزار نفر در این عرضه اولیه انتظار می‌رود به همه مشارکت‌کنندگان حداکثر سهمیه اختصاص یابد. بنابراین حداکثر سرمایه مورد نیاز برای مشارکت در این عرضه اولیه 170هزارتومان خواهد بود.

دومین عرضه اولیه چهارشنبه، نماد شصدف خواهد بود. شرکت صنعتی دوده فام که در تاریخ 17 شهریور در بازار دوم فرابورس پذیرفته شده، روز چهارشنبه 34 میلیون سهم خود را برای نخستین بار عرضه می‌کند. بر اساس اطلاعیه فرابورس، حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی 60 سهم است که در دامنه قیمتی 19000 تا 19900 ریال ثبت سفارش خواهد شد. حداکثر نقدینگی موردنیاز برای خرید این سهم، با فرض سقف قیمتی 119 هزار و 400 تومان خواهد بود. البته با توجه به استقبال زیاد از عرضه اولیه‌های گذشته و با فرضمشارکت یک میلیون و ششصد هزارنفری به هر کد حدود 22 سهم خواهد رسید که معادل 45هزار تومان نقدینگی لازم خواهد داشت.

photo 2020 03 03 00 04 48
بدین ترتیب برآورد می‌شود برای مشارکت در هر دو عرضه اولیه روز چهارشنبه، معامله‌گران در مجموع به 215 هزارتومان پول نیاز داشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    برآورد کرده ۴۵ تومن نیازه

  • ناشناس

    ببخشید فرداساعت چندمیتوانیم این دوسهم رابخریم؟

  • ناشناس

    سلام به نظر من بورس یک قمار است که هرکسی زرنگ باشد می برد

  • ناشناس

    بچهها میشه از بانک اوراقش رو خرید؟؟

  • نرگس

    خیلی عالی بود ،ممنونم

  • ناشناس

    باید انلاین خرید کرد حتما؟؟

    • محمدرضا

      بله

  • محمدرضا

    الان ساعت 13:39 هست و هردوتا عرضا اولیه رو خرید کردم مشکلی نیست.

  • ناشناس

    این عرضه های اولیه بطور خجالت آوری توزیع میشه ۵۰ سهم ارزش خریداری نداره . اینا فقط برای گروهی خوبه که بطور رانتی واز راههایی که خودشون باید بدونن خریداری وسود میکنن .

  • ناشناس

    یک نوع کلابرداریجدید برای این ملت بدبخت

  • ناشناس

    بلهرنظرم اینه که با مردم صادق باشین کلاه سر هر فردی کلاه سرخودتون محسوب میشه.با مردم صادق باشین