کد مطلب: ۵۷۹۵۱۵

محمودزاده مطرح کرد:

بهترین راه کاهش قیمت مسکن

بهترین راه کاهش قیمت مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بازار مسکن در شش ماه گذشته به ثبات رسیده است، گفت: بهترین راه برای کاهش قیمت خانه این است که مسکن مصرفی احداث کنیم و بازار را از حالت سرمایه‌ای بیرون بیاوریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: بهترین راه برای کاهش قیمت خانه این است که مسکن مصرفی احداث کنیم و بازار را از حالت سرمایه‌ای بیرون بیاوریم. یعنی به شکل هدفمند واحدهایی برای متقاضیان واقعی و واجد شرایط احداث کنیم.

وی افزود: یکی از دلایلی که دولت سیاست تولید یک میلیون واحد مسکونی در سال را مطرح کرده این است که مسکن در استطاعت برای خانوارها ساخته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بازار مسکن در شش ماه گذشته به ثبات رسیده است، گفت: اگر آمار را به تفکیک محلات بررسی کنیم می‌بینیم در بسیاری از مناطق تهران که ماهیت سوداگری دارد با کاهش قیمت‌های به مراتب بیش از میانگین کل مواجه شده‌ایم. بنابراین بازار در حوزه سرمایه‌گذاری که در تراز ارز و سکه قرار می‌گیرد کشش ندارد اما در بخش مصرفی شرایط متفاوت است.

محمودزاده تاکید کرد: بازار مسکن را از نظر ماهیتی باید به دو شاخه کلی تقسیم‌بندی کرد؛ یک بخش تقاضای واقعی است که به اعتقاد من یک فعالیت دائمی است و رکود ندارد. اگر سازندگان سودهای متعارف و منطقی را در نظر بگیرند همواره در بخش تقاضای واقعی، کار هست و دولت نیز با طرحهای تشویقی از سازندگان حمایت می‌کند.

وی، بخش دیگر را حوزه سوداگری بازار مسکن دانست و گفت: بازار سرمایه‌ای هم‌اکنون در رکود به سر می‌برد اما سر جای خودش است و کسی جلوی آن را نمی‌گیرد. موقعی که توجیه اقتصادی داشته باشد سرمایه‌گذاران به مناطقی که معمولا خرید و فروشهای سرمایه‌ای در جریان است ورود می‌کنند.

براساس این گزارش، متوسط قیمت مسکن شهر تهران در مردادماه سال جاری ۳۰ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان در هر متر مربع بوده که نسبت به ماه قبل ۳.۱ درصد و نسبت به مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش یافته است. تعداد معاملات نیز ۵.۵ هزار فقره بود که نسبت به ماه قبل ۸.۴ درصد افزایش و در مقایسه با ماه مشابه در سال قبل ۳۹.۴ کاهش را نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه بازار مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نیازمندان واقعی در بخش خرید و اجاره افراد محرومی هستند که درآمد و پس انداز کافی ندارند و پرداخت اقساط برایشان دشوار است .حتی از معرفی ضامن برای دریافت وأم نیز عاجز هستند.بهتر است دولت ابتدأ و بسرعت واحدهایی جهت خرید و اجاره ، که متناسب با استطاعت این قشر است را فراهم نماید….جدا از حمایت از سایر دهک ها، کنترل تورم و بهبود و سهولت در فضای کسب و کار میتواند بدلیل افزایش درآمد کمک موثری برای خانه دار شدن مردم بأشد .

  • ناشناس

    مسکن مصرفی یعنی چی ؟ یعنی مثل همون ساختمانهای عمومی شیکاگو که مرکز جرم و جنایات هستند؟؟!! یعنی ساختمانهایی که مردم هیچ وقت مالک خونه نمی شونداما می توانند رایگان در این ساختمانها تا موقع مرگ زندگی کنن و بعد از مرگ شخص ، اشخاص دیگری جایگزین می شوند؟؟ یعنی مالک دولت هست و مردم فقط می توانند از خانه ها رایگان استفاده کنند؟؟ یکی توضیح بده

  • بابایی

    حل مشکل گرانی مسکن راحت ترین و ساده ترین کار. است البته اگر مسوولان رقبتی به ارزان شدن قیمت مسکن داشته باشند اولا تمام مصالح ساخت ک ساز را به قیمت تمام شده در اختیار سارندگان‌فرار گیرید البته فقط در اختیار سازندگان و الباقی به قیمت ازاد مگر چقدر تفاوت قیمت برای تولید کنندگان مصالح وارد تعداد سازندگان دوم تمام بنگاههای املاک که لانه فساد و گرانی مسکن هستند بسته شوند و در هر منطقه ار شهر چند مرکز جهت قیمت گذاری سقف و کف مسکن بسته به نوع ساخت در نظر گرفته شود و‌تا هر قرار دادی به تایید این مراکز نرسد حق هیچ گونه معامله تی کسی نداشته باشد و هیچ دفاتر ثبتی حق انتقال سند را نداشته باشد و ده ها مسیر دیگر شک نکرد که میشود قیمت مسکن را کنترل کرد و‌این بختک که کمر ۸۰‌درصد مردم را خم کرده نابود کنیم بنده دکترای این کار دا ندارم ولی تعهد میدهم در عرض حد اکثر ۱ سال قیمت مسکن را عادلانه کنم البته تکرار میکنم اگر مسوولان ذی نفع اجاره دهند تمام مشکلات مسکن دا حل میکنم با تعهد

  • مُسکن

    مسکن سرمایه ای، مسکن حمایتی یا مسکن ارزان؟الان قیمت مسکن روستایی هم میلیاردی ست، و تمام شهرستانها گران. مثلا همدان که نسبتا ارزان بود الان بیشتر از بقیه شهرها و بیش از ۴۰ درصد افزایش قیمت هم رهن و هم خرید پیدا کرده است، حالا تهران بماند، و منطقه‌ یک تهران که هیچ. شمیران که حکم طلای ناب دارد.مشکل اصلی مسکن در انتها هست یعنی خریدار نهایی و همین مصرف کننده پول ندارد، یعنی حقوق و دستمزد کم است و توان خرید نیست، و هیچ راهی نیست جز اینکه ایران راه دیگر کشورهای در حال توسعه را برود، بازار آزاد و صنعتی شدن، برجام و اف ای تی اف و هزار کوفت و زهر مار که درآمد یک کارگر در کشور با رشد اقتصادی به ماهی دو سه هزار دلار برسد و هرکسی بتواند مسکن بخرد، آن وقت این مسکن از حالت سرمایه ای و یک مشت خاک به جای شمش طلا درمی آید و مصرفی می شود، این برنامه برای ترکیه یا اندونزی و یا هر کشور دیگر ده سال طول می کشد برای ایران هزار سال!!انشالله حضرت ظهور می کند و همه مشکلات حل می شود، زندگی فقط شصت سال اولش سخته، بقیه اش حله.