کد مطلب: ۱۹۹۹۹۱

رتبه جهانی ایران در توسعه پایدار ارتقا یافت

رتبه جهانی ایران در توسعه پایدار ارتقا یافت

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به وجود 33 شاخص سلامت در سند توسعه پایدار، گفت: کشور در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه اجتماعی پیشرفت‌های مناسبی داشته و جایگاه ایران در توسعه پایدار در دنیا 58 است.

رضا ملک‌زاده در نوزدهمین جشنواره ابن سینا اظهار داشت: ایران در حوزه سلامت و در بخش‌هایی مانند مقابله با بیماری‌های عفونی، کاهش مرگ و میر، دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، گسترش شبکه بهداشت، تربیت نیروی انسانی حوزه سلامت و افزایش امید زندگی، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی تصریح کرد: سرانه مصرف کالری در ایران از 2000 کالری در سال 1970 به 3000 کالری در سال 2015 افزایش یافته که نشان از بهبود تغذیه در کشور است.

ملک‌زاده از مرگ و میر بالا بر اثر حوادث جاده‌ای، آلودگی هوا، بلاهای طبیعی و خشونت و نزاع به عنوان مهمترین چالش‌های کشور یاد کرد و گفت: چاقی و قندخون موجب مرگ زودرس در افراد بالغ می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: در حوزه علم، دو هدف عمده پیش‎بینی شد یکی رسیدن به جایگاه نخست علم در منطقه خاورمیانه و دیگری رسیدن دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران به دانشگاه‌های معتبر دنیا که خوشبختانه از نظر تعداد و ارجاعات مقالات، در منطقه جایگاه مناسبی داریم اما برای رسیدن به دانشگاه‌های برتر جهان باید تلاش بیشتری کنیم.

وی به تشریح وضعیت دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و گفت: تعداد مقالات این دانشگاه از کمتر از 100 مقاله در سال 2000 به حدود 5000 مقاله افزایش یافته و 34 درصد از مقالات منتشر شده و 43 درصد از مقالات پر استناد ایران مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

ملک زاده اضافه کرد: تا کنون حدود 25 هزار و 700 مقاله علمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران نگارش شده که فقط 118 مقاله چاپ شده در مجلات معتبر دنیا، پر استناد بوده و این یکی از نقاط ضعف است که باید تقویت شود.

وی یادآور شد: 73 درصد از مقالات پراستناد دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری‌های بین‌المللی نوشته شده و 30 درصد از این مقالات مربوط به حوزه‌های طب داخلی، داروسازی و سرطان بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در پایان اظهار داشت: 55 درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیشتر از ده مقاله علمی داشته‌اند و 195 نفر از دانشمندان با شاخص H ایندکس بالاتر از 15، در این دانشگاه فعالیت دارند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.