کد مطلب: ۲۴۶۳۰۵

رشد ۱۵۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار ‌

رشد ۱۵۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار ‌

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان‌و‌بلوچستان گفت: عملیات تخلیه و بارگیری و جابه‌جایی کانتینر در فروردین‌ماه ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۰ درصد رشد داشت.

بهروز آقایی با اشاره به افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار بیان کرد: کل عملیات تخلیه و بارگیری کالا در نخستین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 150 درصد رشد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آقایی با اشاره به افزایش 42 درصدی پهلوگیری شناورهای بالای یک‌هزار تن به اسکله‌های بندر چابهار اضافه کرد: در تخلیه کالاهای نفتی نیز 192 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد افزایش رشد هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: از اقدامات ما در بندر چابهار برای ترانزیت و ترانشیپ کالا تسهیل قوانین و مقررات ورود کالاهای ترانزیتی کشاورزی و نباتی با هدف سرعت و کاهش هزینه‌های حمل از طریق کشور با اهتمام به صیانت از منابع کشاورزی و باغی کشور با توجه به بازار صادرات و واردات کالای کشاورزی بوده و همچنین تلاش برای تقویت بخش خصوصی حمل و نقل زمینی و حذف موانع اداری در استفاده از ناوگان داخلی و خارجی است.

آقایی اظهار داشت: بندر چابهار با داشتن مزایا و ظرفیت‌های بالقوه در مسیر توسعه ترانزیتی قرار دارد و این بندر اقیانوسی به عنوان پل دسترسی به کشورهای اسیای میانه مورد توجه ترانزیتی و ترانشیپی کشورهای منطقه قرار گرفته است.

در مجموعه فازهای توسعه‌ای بندر شهید بهشتی چابهار که پنج فاز تعیین شد ظرفیت تخلیه و بارگیری به ۸۲ میلیون تن خواهد رسید.

چندی پیش به دستور وزیر راه و شهرسازی در راستای مسئولیت شهروندی و امکان دسترسی مردم به سواحل، فاز پنجم توسعه‌ای بندر شهید بهشتی چابهار از مطالعات حذف شد تا دسترسی مردم به سواحل تسهیل شود، بنابراین برای چهار فاز ظرفیت تخلیه و بارگیری به ۷۷ میلیون تن خواهد رسید. طول اسکله‌ها ۵۷۹۰ متر و ۲۱ پست اسکله ساخته خواهد شد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.