کد مطلب: ۳۱۹۵۳۸

رشد ۹۰ درصدی شاخص بورس از ابتدای امسال

رشد ۹۰ درصدی شاخص بورس از ابتدای امسال

شاخص بورس از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۹۰ درصد افزایش داشته است.

حجم معاملات بورس اوراق بهادار در جریان معاملات دومین هفته آبان امسال 8591 میلیون سهم و ارزش آن 25509 میلیارد ریال بوده که حجم و ارزش معاملات به ترتیب 37 و 47 درصد کاهش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته نیز به عدد 6972900 میلیارد ریال رسید که 1.3 درصد افزایش داشته است.

این در شرایطی است که گروه محصولات شیمیایی بیشترین ارزش معاملات را در این مدت با 17.7 درصد و بانک‌ها و موسسات اعتباری بیشترین حجم معاملات را با 19.4 درصد به خود اختصاص داده‌اند.

در یک ماه گذشته میز گروه منسوجات با بازدهی 6.3 درصد در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت انتشارات، چاپ و تکثیر با افت 29.5 درصدی بیشترین کاهش را تجربه کرد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران هم در هفته‌ای که گذشت 2307 واحد افزایش یافت. این در شرایطی است که از ابتدای امسال نیز شاخص کل بورس با 90.4 درصد افزایش و شاخص کل هم‌وزن با 63.9 درصد رشد مواجه بوده‌اند.

همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس‌های بین‌المللی در محاسبه بازدهی‌ها نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس عربستان سعودی (TASI) با رشد 5.6 درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس استانبول (BIST 100) با افت 2.7 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.