کد مطلب: ۳۴۳۹۸۹

رشد ۴ درصدی ترانزیت کالا در ۹ ماهه سال جاری

رشد 4 درصدی ترانزیت کالا در 9 ماهه سال جاری

7 ميليون و 65 هزار تن كالا از 32 مرز فعال زمينی و آبی كشور در 9 ماه سال جاری ترانزیت شد كه اين مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد افزايش داشته است.

روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد که 7 ميليون و 65 هزار تن كالا از 32 مرز فعال زمينی و آبی كشور در 9 ماه سال جاری ترانزیت شد كه اين مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد افزايش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از روابط‌ عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای؛ رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان، اعلام کرد: طی ۹ ماه سال جاری، از مجموع کالاهای ترانزیت شده، 2 میلیون و 637 هزار تن را مواد نفتی و 4 میلیون و 427 هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، قطعات یدکی، انواع پنبه، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی افزود: در مدت‌زمان یاد شده، از میان مرزهای کشور، بندر شهیدرجایی با 2 میلیون و 67 هزار تن معادل 29 درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویزخان با 22 درصد، بازرگان و باشماق با 10درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

نفیسی بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدا عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: بیشترین حجم مسیرهای پرتردد کالا از مرزهای کشور طی مدت مذکور از پرویزخان به بندر امام، بندر شهیدرجایی به مرز باشماق و بندر شهیدرجایی به مرز دوغارون بوده است.

وی تصریح کرد: از اولویت‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، افزایش سهم ناوگان ایرانی در ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی است، به طوری‌که طی مدت مذکور 73 درصد ترانزیت توسط ناوگان ایران انجام شده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.