خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۴۷۸۲

بورس سه‌شنبه چگونه آغاز شد؟ / سبزپوشی تمام گروه‎ ها در صعود ۷ هزار واحدی شاخص

بورس سه‌شنبه چگونه آغاز شد؟ / سبزپوشی تمام گروه‎ ها در صعود 7 هزار واحدی شاخص

در جریان معاملات اول وقت روز سه‌شنبه، شاخص کل بورس تهران با رشدی 8 هزار واحدی وارد کانال 537 هزار تایی شد تا رکوردی جدید را به ثبت برساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در معاملات ابتدایی روز سه‎‌شنبه، شاخص کل بورس تهران با رشدی 7 هزار واحدی وارد کانال 537 هزارتایی شد تا رکوردی تازه را از خود به جای بگذارد.

Capture 4

در جریان معاملات اول وقت امروز سه نماد فملی، فارس و خودرو به ترتیب با 702، 611 و 243 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. این در حالی است نمادهای شپنا و فولاد نیز در محدوده مثبت معامله می‌شوند.

در 40 دقیقه ابتدایی معاملات سه‎‌شنبه، بیش از 200 هزار معامله انجام شده که در این میان بیش از یک میلیارد و 200 میلیون برگه سهم با ارزشی بالغ بر 12 هزارمیلیارد ریال داد و ستد شده است. در این میان فروی، ومهان و شکلر بیشترین ارزش معاملات امروز بازار را تا به اینجا به خود اختصاص داده‌اند.

c1 3

در میان کل نمادهای بورس و فرابورس در مجموع 484 نماد در محدوده مثبت و 100 نماد در محدوده منفی معامله می‌شوند که این موضوع نشانگر جو مثبت حاکم بر بازار سهام است. این در حالی است که گروه‌های شیمیایی و پالایشگاهی و فلزات اساسی کاملا سبزپوش بوده و سردمدار این رشد شاخص کل به حساب می‌آیند.

با این حال تغییر در محاسبه حجم مبنا که از روز گذشته اعمال شده موجب شده است تا سهامداران سهم‌های کوچک‌تر به خصوص در فرابورس از نرسیدن حجم معاملات به حجم مبنا و در نتیجه پایین بودن قیمت پایانی در مقایسه با قیمت معامله شاکی باشند.

معاملات امروز در حالی در جریان است که قرار است فردا دو نماد تملت و شصدف در بورس و فرابورس عرضه اولیه شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.