کد مطلب: ۳۱۳۳۷۱

تازه‌ترین آمار از قیمت خوراکی‌ها:

روغن نباتی یک ماهه ۳۰ درصد گران شد

روغن نباتی یک ماهه 30 درصد گران شد

در هفته منتهی به بیستم مهر ماه امسال بیشترین تورم ماهانه متعلق به گروه روغن نباتی بوده، به طوری که هر حلب پنج کیلویی روغن نباتی جامد با 30 درصد افزایش قیمت طی دوره یک ماهه از 28 هزار تومان به 37 هزار تومان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بانک مرکزی قیمت خرده‌فروشی خوراکی‌ها در سطح شهر تهران را در هفته منتهی به بیستم مهر ماه سال جاری اعلام کرد.

طبق این گزارش در بین ۱۱ گروه اصلی خوراکی‌ها، بازهم بیشترین تورم سالانه متعلق به گروه تخم‌مرغ بوده که 74 درصد رشد قیمت داشته است.

هر شانه تخم‌مرغ (حدود 2 کیلو) در هفته منتهی به بیستم مهر ماه سال جاری به قیمت 18 هزار و 900 تومان در سطح شهر تهران مورد معامله قرار گرفت.

در بین اقلام خوراکی بیشترین تورم ماهانه در دوره مذکور متعلق به گروه روغن نباتی بوده، به طوری که هر حلب پنج کیلویی روغن نباتی جامد با 30 درصد افزایش قیمت طی دوره مذکور از 28 هزار تومان به 37 هزار تومان رسیده است.

اما در بین زیر گروه‌های خوراکی بیشترین تورم سالانه متعلق به موز، گوجه‌فرنگی و سیب‌زمینی بوده است.

همچنین در طی هفته منتهی به بیستم مهر ماه امسال اقلام خیار، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و برخی میوه‌ها با کاهش قیمت مواجه شده، به طوری که سیب‌زمینی بیشترین کاهش قیمت را داشته و حدود 700 تومان طی یک هفته از قیمت آن کاسته شده است.

153.9

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.