کد مطلب: ۳۱۶۱۶۵

روند کاهش قیمت نفت ادامه یافت

روند کاهش قیمت نفت ادامه یافت

بهای معاملات نفت روز جمعه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به اشباع عرضه و افت بازارهای سهام جهانی و تجارت که به تقاضا آسیب خواهد زد، دچار کاهش شد و به سوی ثبت سومین کاهش هفتگی پیش رفت.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴۷ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، به ۷۶.۴۲ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از ۴ درصد کاهش قیمت داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۰ سنت یا ۰.۹ درصد کاهش، به ۶۶.۷۳ دلار در هر بشکه رسید.

نفت وست تگزاس اینترمدیت از ابتدای هفته جاری تاکنون ۳.۵ درصد کاهش قیمت داشته است.

شرکت «فیتچ سولوشنز» در یادداشت تحقیقاتی نوشت: کاهش حدود ۱۰ دلاری نفت برنت در اکتبر ناشی از ریزش بازارهای سهام جهانی بوده است.

ریزش قیمت‌های سهام، بازارهای نفت را در هفته جاری متلاطم کرد. وال استریت بزرگترین کاهش روزانه خود را از سال ۲۰۱۱ داشت و همه رشدی که از ابتدای امسال تاکنون داشت را از دست داد و این کاهش روی شرکت‌های انرژی تاثیر داشت.

بازارهای مالی از شماری از نگرانی‌ها از جمله جنگ تجاری آمریکا و چین، ریزش ارزهای بازار نوظهور، افزایش هزینه استقراض و بازده اوراق قرضه و نگرانی‌های اقتصادی در ایتالیا آسیب دیده اند.

بر اساس گزارش رویترز، همچنین نشانه‌هایی از کندی رشد تجارت جهانی به چشم می‌خورد به طوری که نرخ محموله‌های تجاری پس از رشدی که در طول سال ۲۰۱۸ داشت، افت پیدا کرده است.

در این بین، عربستان سعودی اعلام کرد بازارهای نفت ممکن است تا پایان سال با اشباع عرضه مواجه شوند.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد: پس از افزایش تولید در ماه‌های اخیر، ممکن است نیاز برای مداخله در بازار به منظور کاهش سطح ذخایر نفت وجود داشته باشد.

اما در حال حاضر بازارهای نفت به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران که از ماه میلادی آینده آغاز می شود، با محدودیت عرضه مواجه هستند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.