کد مطلب: ۱۵۷۹۵۴

رکورد مصرف بنزین در ۱۶ شهریور ماه ۹۶ شکسته شد

رکورد مصرف بنزین در ۱۶ شهریور ماه ۹۶ شکسته شد

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از رکوردشکنی مصرف بنزین در سال جاری در ۱۶ شهریور ماه با میزان ۱۰۴.۷ میلیون لیتر خبر داد و گفت: تمهیدات لازم در راستای تامین سوخت برای بازگشت حجاج، آغاز سال تحصیلی و ماه محرم در نظر گرفته شده است.

سید محمدرضا موسوی‌خواه در مورد میانگین مصرف بنزین در سال جاری، اظهار کرد: میانگین مصرف روزانه بنزین در سال جاری ۸۱ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۷۴.۹ میلیون لیتر) ۸.۴ درصد رشد داشته است. رشد مصرف بنزین در شهریور ماه سال جاری نسبت به شهریور ماه گذشته ۹.۶ بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: پیش‌بینی می‌شد میزان مصرف بنزین در سال جاری ۵.۵ درصد رشد داشته باشد، اما این میزان به ۸.۴ درصد رسید که عوامل زیادی از جمله گشایش‌های پس از برجام، افزایش تولید و واردات خودرو، ارتقای سطح مالی مردم و غیره در افزایش میزان مصرف تاثیر داشته‌اند.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه با اشاره به ظرفیت سی‌ان‌جی در کشور، گفت: در کشور بیش از ۴۰ میلیون مترمکعب در روز ظرفیت سی‌ان‌جی وجود دارد که فقط ۵۰ درصد آن یعنی حدود ۲۱ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در روز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موسوی‌خواه در مورد بیشترین میزان مصرف بنزین در سال ۱۳۹۶، اظهار کرد: میزان مصرف بنزین در شانزدهم شهریور ماه با ۱۰۴.۷ میلیون لیتر رکورد زد. پیش از این بیشترین میزان مصرف بنزین در ۱۲ فروردین ماه و به میزان ۱۰۲.۴ میلیون لیتر بود.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به بازگشت حجاج به کشور، گفت: از امروز شاهد بازگشت حجاج به کشور خواهیم بود که دراین راستا سوخت هوایی تامین شده است. میانگین مصرف سوخت هوایی از ابتدای سال ۵.۲ میلیون لیتر و در شهریور ماه ۵.۶ میلیون لیتر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی و آغاز ایام محرم، ادامه داد: احتمال می‌رود میزان مصرف بنزین با آغاز سال تحصیلی و افزایش تردد شهری نسبت به سایر ایام افزایش یابد. از سوی دیگر در ماه محرم شاهد تردد هیات‌های مذهبی خواهیم بود. در این راستا تامین سوخت حرارتی و گاز مایع برای هیات‌های مذهبی صورت گرفته است. میزان ذخیره‌سازی گاز مایع نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد بوده است.

موسوی‌خواه با بیان این که گاز مایع در اقصی نقاط کشور ذخیره سازی شده است، تصریح کرد: در این راستا گاز مایع در خراسان رضوی برای شرق کشور، در ساری برای شمال کشور، در اصفهان و تهران برای مرکز کشور و در هرمزگان برای جنوب کشور ذخیره سازی شده است.

مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر ذخیره بنزین کشور کافی بوده و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.