کد مطلب: ۴۱۲۴۱۷

گفتگوی تجارت‌نیوز با معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی:

اعلام زمان ثبت‌نام‌های جدید مسکن ملی / تا پایان آذر مرحله اول ثبت نام تمام می‌شود

اعلام زمان ثبت‌نام‌های جدید مسکن ملی / تا پایان آذر مرحله اول ثبت نام تمام می‌شود

حدود یک هفته از اعلام گروه جدید استان‌ها برای ثبت نام در طرح مسکن ملی می‌گذرد و متقاضیان سه استان چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد در انتظار اعلام زمان نام‌نویسی هستند، اما چرا ثبت نام این طرح آغاز نمی‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، سومین گروه استان‌ها برای ثبت نام در طرح مسکن ملی می‌گذرد، در روز 27 آبان ماه سال جاری سامانه اقدام ملی تولید مسکن ششمین اطلاعیه خود را منتشر کرد.

در این اطلاعیه ذکر شد:« مرحله بعدی ثبت نام مربوط به استان‌های یزد، همدان و چهارمحال و بختیاری است و زمان بازگشایی سامانه برای ثبت نام در سه استان فوق متعاقبا اعلام می‌گردد.»

بیش از یک هفته از اعلام این گروه استانی نام‌نویس می‌گذرد ولی هنوز خبری از زمان ثبت نام برای متقاضیان این سه استان مشخص نشده است.

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم اعلام زمان ثبت نام این سه استان و توقف فرایند نام‌نویسی مسکن ملی گفت: فرایند ثبت نام در طرح مسکن ملی به علت قطعی اینترنت به تعویق افتاده است.

وی در این خصوص افزود: در حال حاضر سرعت اینترنت در همه استان‌ها برابر نیست و شرایط یکسانی برای متقاضیان ثبت نام وجود ندارد؛ به همین علت منتظر هستیم که سرعت اینترنت به پایداری لازم برسد تا ثبت نام‌ها آغاز شود؛ وگرنه غیر دو گروه استانی که ثبت نام آن‌ها انجام شده مابقی گروه‌ها نیز آماده است.

محمودزاده در خصوص زمان شروع مجدد ثبت نام‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: اینکه چه زمانی اینترنت به پایداری و ثبات می‌رسد تا سامانه فرایند ثبت نام را از سر بگیرد، در اختیار وزارت راه وشهرسازی نیست. هر زمان که قدرت اینترنت به ثبات رسید و همه به توان ثبت نام یکسانی رسیدند این فرایند آغاز می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در خصوص ثبت نام دیگر استان‌ها عنوان کرد: این طرح حدود یک ماه و نیم قبل در استان کرمان به صورت پایلوت انجام شد، بعد از کرمان نام‌نویسی چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و قم صورت گرفت و در گروه دوم ثبت نام‌ها نیز استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، گلستان قرار گرفتند. در جدیدترین گروه نیز سه استان چهارمحال و بختیاری، یزد و همدان آماده‌اند تا به محض این که اینترنت درست شود ثبت نام متقاضیان آن انجام شود.

وی در پایان تصریح کرد: مابقی استان‌ها در گروه‌های سه تایی و چهار تایی برنامه‌ریزی شده‌اند و تا پایان آذر ماه مرحله اول ثبت نام این طرح به پایان می‌رسد.

زمان آغاز ثبت نام طرح مسکن ملی از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی در حالی پس از اتصال اینترنت در سراسر استان‌ها عنوان شده که در آخرین خبر اعلام شده است اینترنت اپراتورهای تلفن همراه تا پایان امشب وصل خواهد شد.

آن‌طور که ایلنا خبر داده است، روابط عمومی اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل نیز اتصال خطوط تلفن همراه به اینترنت تا پایان امشب را تایید کردند.

به نظر می‌رسد با اتصال اینترنت خطوط تلفن همراه نیز تا فردا، ثبت نام در طرح مسکن ملی نیز تا چند روز آینده آغاز خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • زمانیان

    سلام.تواستان کردستان زندگی میکنم ۴۰ساله وحدود۱۰ساله مستاجر.روزثبت نام هنوز مشخصات ثبت نام واردنکرده بودم ظرفیت تو۱۰دقیقه تکمیل شد.حالاتکلیف کسایی که نتونستن ثبت نام کنن چی؟

  • ناشناس

    ببخشید ی سوالی الان که میگین کرمان پایلوت اجرا شده بوده، یعنی دیگه ثبت نام برای کرمان نیست؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    لطفن زودتر زمان ثبت نام رو اعلام کنید

    • ناشناس

      چرا کسی جواب نمیده .به خدا داریم برنامه ریزی برای پول مسکن میکنیم .خواهشن جواب بدین. زودتر اعلام کنید. ممنون میشم.

  • ناشناس

    سلام استان ایلام جزء این طرح هستش

    • ناشناس

      چرا کسی جواب نمیده .به خدا داریم برنامه ریزی برای پول مسکن میکنیم .خواهشن جواب بدین. زودتر اعلام کنید. ممنون میشم.

  • ناشناس

    سلام کی پاسخ میده خواهشا قیمت پرداخت اولیه رو پایین بیارید خدایی زیاده ما که مستاجریم از کجا باید ۳۰تومن جور کنیم ..

  • مهدی

    باسلام واحترام
    کسانیکه شرایط رو دارن ولی هنوزنتوانسته اندثبت نام کنند ومهلت ثبت نام استانی آنها گذشته چگونه ثبت نام کنند؟

  • ناشناس

    سلام خسته نباشیدآیااستان اردبیل هم به مسکن ملی ثبت نام میکنی؟

  • بهنام

    سلام عرض و ادب آذربایجان شرقی هست یا نه ؟

  • اعظم دهقان

    باسلام ثبت نام مسکن ملی مجدددرشیرازدارهیانه مستاجریم

  • عطیه

    سلام خواهش میکنم دوباره تمدید کنید خانه های مسکن مهرو ما تازه عقد کردیم امیدمون به همین ثبت نام بود برای خونه گرفتن که بریم سر زندگیمون بخاطر ضعیف بودن اینترنت جا موندیم و ثبت نام انجام نشد تروخدا صدای مارو بشنوید امیدوارم پیام مارو بخونید و به ما کمک کنید