خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۱۸۶۷

گزارش تجارت‌نیوز از صورت مالی بانک سرمایه:

زیان بانک سرمایه ۸۰ برابر سرمایه‌اش است / با این زیان چند شغل می‌توان ایجاد کرد؟

زیان بانک سرمایه ۸۰ برابر سرمایه‌اش است / با این زیان چند شغل می‌توان ایجاد کرد؟

آخرین صورت مالی منتشر شده بانک سرمایه نشان می‌دهد مبلغ زیان انباشته این بانک بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان است. رقمی بیش از یارانه معیشتی یک سال کل کشور!

به گزارش تجارت‌نیوز ، سال‌هاست نام بانک سرمایه را با حواشی فسادهای مالی و ابربدهکارانش به یاد می‌آوریم. بانکی که یک بار رکورد تسهیلات کلان را به نام خود ثبت کرد و بارها رکورد زیاندهی‌ را.

حالا هم صورت مالی منتشر شده مربوط به دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۹۹، که بدون فایل پیوست ارائه شده است، نشان می‌دهد این بانک چیزی نزدیک به نصف رقم بودجه عمرانی کشور در سال جاری زیان انباشته دارد.

زیان انباشته ۳۲ هزار میلیاردی!

براساس صورت‌مالی منتشر شده بانک سرمایه در سامانه جامع ناشران (کدال) پایان اسفند سال ۹۸ این بانک ۲۶ هزار و ۹۷۱ میلیارد تومان زیان انباشته داشته است.

طی این ۹ ماه، پنج هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان دیگر هم بر زیانش افزوده شده و این زیان تا پایان آذر ماه سال جاری به ۳۲ هزار و ۸۵۳ میلیارد تومان رسیده است. درحالی که سرمایه ثبت شده این بانک تنها ۴۰۰ میلیارد تومان است، بنابراین در حال حاضر زیان بانک سرمایه بیش از ۸۲ برابر سرمایه‌اش است.

برای درک این زیان کافی است که بدانیم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، رقمی که برای ایجاد اشتغال در سال آینده در نظر گرفته شده است دقیقا معادل ۳۲ هزار میلیارد تومان است. به عبارتی با کل زیان انباشته بانک سرمایه می‌توان برای یک میلیون نفری که در سال جاری بیکار شده‌اند، شغل ایجاد کرد!

همچنین می‌توان این زیان انباشته را با بودجه عمرانی کل کشور در سال جاری مقایسه کرد. چون بودجه عمرانی کشور در سال ۹۹ حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است، یعنی دقیقا دو برابر زیان انباشته بانک سرمایه.

یا می‌توان گفت این رقم معادل کل بودجه یارانه معیشتی کشور است. یعنی با زیان انباشته این بانک می‌توان یک سال به مردم یارانه معیشتی پرداخت کرد!

رشد بدهی‌ها و کاهش‌ دارایی‌ها

براساس ترازنامه ۹ ماهه ابتدای امسال بانک سرمایه دارایی این بانک تا پایان آذرماه به ۱۳ هزار و ۲۱۴ میلیارد تومان رسیده است. در حالی که پایان دوره قبلی یعنی پایان سال گذشته این دارایی‌ ۱۴ هزار و ۵۵ میلیارد تومان بود.

در واقع دارایی این بانک طی ۹ ماه ۶ درصد کاهش یافته. در مقابل بدهی آن ۱۲ درصد افزایش داشته است.

بدهی بانک سرمایه پایان دوره مالی قبلی ۴۰ هزار و ۵۲۹ میلیارد تومان بوده و حالا به ۴۵ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

به عبارت بهتر پایان سال گذشته بدهی این بانک ۲٫۸ برابر دارایی آن بود اما الان ۳٫۴ برابر شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سادگیه که باور کرد زیان کردند !!!

    • ناشناس

      یه خورده پول بزار داخلش.آقا یا خانم رند.

  • ناشناس

    بیچاره فرهنگیان که آموزش و پرورش به زور ازشون کسر میکنه میده بانک سرمایه و صندوق فرهنگیان که با خیالت راحت یه عده بخورن و یه آب هم روش

  • ناشناس

    الان هم که این همه بدهی اعیان شده باز هم بعضی رییس شعبه های که زیان ایجاد کردند سر کار خود هستند بیرون شود کنید اگه راست مبگید

  • تارا

    اگر واقعا زیان کردن پس چرا تعطیل و منحل نمیشن ؟؟؟

  • ناشناس

    پرسنل زیاد و حقوق و مزایا و امتیازات عالی برای کارمندان این بانک.بسیار عالی است…