کد مطلب: ۶۶۷۹۸۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا زیان سهامداران بازار سرمایه جبران می‌شود؟/ روند بورس فرسایشی شد!

آیا زیان سهامداران بازار سرمایه جبران می‌شود؟/ روند بورس فرسایشی شد!

بورس از ابتدای سال تا به امروز روند نسبتا صعودی را تجربه کرده و امروز نیز روند متعادلی را تجربه می‌کند. با وجود این موضوع فعالان و سرمایه‌گذاران بازار سرمایه عقیده دارند که رشد شاخص تاثیری روی پرتفوی آن‌ها ندارد و زیانشان بیش از گذشته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس از ابتدای سال تا به امروز، روند نسبتا خوبی را پشت سر گذاشته است. هفته اخیر نیز به واسطه افزایش نرخ دلار، شاخص بازار سرمایه توانست ۲٫۸ درصد رشد کند و به محدوده یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی برسد.

اما این رشد تاثیر چندانی روی پرتفوی سهامداران نداشته است و بررسی‌‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال تا به امروز پرتفوی سهامداران کمتر از ۱۰ درصد رشد کرده است.

سهامداران بازار سرمایه نسبت به موضوع اعتراض دارند و اغلب آنها می‌گویند که پس جبران زیان‌های خود از بورس خارج می‌شوند.

کاربران تجارت‌نیوز در این خصوص نوشتند: «بورس کشور نزدیک ۳ سال است منفی و بد است مردم به سمت خرید ملک و خودرو و سکه و ارز و لوازم خودرو و لوازم خانگی و……روی اورده اند احتکار و ارزش افزوده چون بورس را نابود کردند»

« اگه سرمایمو از اینجا بکشم بیرون دیگه اسمشو هم نمیارم کاش این اشتباه رو نمی‌کردم. کشورهای دیگه هم بورس دارن ما هم داریم.»

«فقط کافیه یکم زیانم کمتر شه جوری از بورس میرم که ردم نمونه»

سود سهامداران بازار سرمایه آب رفت

«شاخص رشد کرده، اما اگه تک تک سهم‌ها رو نگاه کنید، میبینید که بیشتر اونها توی یک سال گذشته هیچ افزایش قیمتی نداشتند»

«شاید شما میگید شاخص ۳درصد رشد داشته ولی فقط تو این یکماه ضرر اکثر پرتوهای مردم بالای ۲۰ درصد بوده. وهر روز ما شده دلهره وسرمایه زندگیمون آب میشه وهیچ کاری نمیتونیم انجام بدیم.»

«بورس در بلند مدت رشد داره.منظور از بلند مدت حدود ۲۰ سال هست.»

«چرا روزایی که دلار بالا میرفت قبلا رشد نمیکرد میگفتین دلار رفته بالا بورس ریزش کرده.»

«با بورس چه کردند سرمایه ام را بی ارزش و پوچ کردند»

«سرمایه مردم را در بورس اتش زدند»

«بورس و سهامداران و ارزش سرمایه طی بیش از ۲ سال است که مرده و نابود شده است»

با وجود این اظهار نظرها می‌توان گفت که بازار سرمایه پس از جهش سال ۹۹ همچنان در مدار نزول است و نتوانسته زیان سهامداران خود را جبران کند. از سوی دیگر روند معاملات بورس فرسایشی شده است و سهامداران در تلاش‌اند که بازار خارج شوند. اگر روند بازار و تصمیم‌گیری را به همین شکل ادامه پیدا کند به نظر می‌رسد خروج نقدینگی از بورس تقویت شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من تعجب می کنم در کشورهایی که تورم زاست رشد بورس بسیار بالاست در صورتی که در کشور ما با توجه به رشد تورم بیش از اندازه ما رشد منفی بورس را داریم

  • پورمحمد

    اگر ضرر کردید چرا می فروشید و سهم را منفی می کنید؟ لااقل وقتی مثبت شد بفروشید. بفهمید. وقتی مثبت شد بفروشید کسی ضرر نمیکنه. ارزش سهام به خواهان سهم است. وقتی سهم خریدار ندارد نباید فروشنده باشید. در فروش رقابت نکنید.

  • ناشناس

    دولت قبلی و دولت فعلی اگه قصدشون جبران ضرر مردم بود که خوب اصلا سرمایه مردم رو نابود نمی‌کردن که اینا هدفشون نابود کردن و چپاول سرمایه مردم هست و بس هر کدوم هم به طریقی اینکار رو میکنن

  • ناشناس

    کاش شرکت هایی که سهام اونو دارم، تصمیم بگیرند و از بورس خارج بشوند…
    حداقل از این سیاسی کاری ها فاصله می‌گیرند و
    در اداره شرکت “روند عقلانی و عادی رو در پیش خواهند گرفت”

  • ناشناس

    گفتن باید بلند مدت سرمایه گذاری کنین. سه ساله همش ضرر دیگه چقد بلند مدت

  • س د

    بازار بورس خود بخود رشد نمیکنه حتماً باید در صورت وضعیت شرکت اتفاق خاصی افتاده باشه مثلا سود شرکت افزایش چشمگیری داشته تو صورت های مالی آورده باشن وقتی شرکت سود خوبی اعلام کنه تو شرایط بد بازار هم رشد چشمگیری خواهد داشت مثل شرکت های پتروشیمی که کل بازار ریزشی بود این شرکت ها افزایش قیمت رو داشتن تجربه میکردن الان هم قیمتشون بالاست افت قیمت کمتری داشتن بواسطه سود خوبی که دارن ،اما بازار امسال ما با گزارش های یکی و دماهه اعلامی ظاهرا بد نبوده باید گزارش ماه سوم هم بیاد سرجمع گزارش 3و 6 ماهه شرکت‌ها اعلام بشه تا بشه تصمیم بگیریم بازار نیمه دوم سال بهتر خواهد شد یا نه!

  • ناشناس

    اگر بعد از حدود 2 سال قیمت پالایش به قیمت پذیره نویسی برسه ، تازه یر به یر شدیم . البته با تورم این دو سال حتی اگه به این قیمت برسه در واقع سرمایه مردم نصف شده .

  • ناشناس

    اگه صد سال اینده جبران بشه شاخص ۱۵۵۰۰۰۰سهام برگشتن پایین میخان از کف قبلی برن پایینتر کلا برعکس شاخص مثبت کل سهام منفی

  • ناشناس

    بسیار عالی بود هرکی نوشته دستش درد نکنه ، همه اینها حرف های دل من بوده ، من هم خیلی از سرمایه ام را در دو سال گذشته تا بحال از دست داده ، (بیش از یک میلیارد تومان) و بیچاره شده ام . دولت به خاطر تأمین بودجه خود بورس را به آتش کشید .

  • ناشناس

    همه می خوان از این باتلاق بورس فرار کنن اونا هم می دونن برای همین اجازه رشد به هیچ سهمی نمی دن