کد مطلب: ۲۹۱۸۲۲

ساماندهی بازار ارز اولویت نخست رئیس جدید بانک مرکزی

ساماندهی بازار ارز اولویت نخست رئیس جدید بانک مرکزی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی نقش ساماندهی بازار ارز را در ​ایجاد ثبات اقتصادی بسیار مهم دانست و گفت: ساماندهی بازار ارز اولویت نخست رئیس جدید بانک مرکزی است.

سید مهدی فراشادان با اشاره به اینکه گرانی اقلام خوراکی در مدت اخیر معیشت خانوارها را با مسئله جدی روبرو کرده است، گفت: در شرایطی که آمریکایی‌ها با تداوم کارشکنی علیه جمهوری اسلامی ایران قصد دارند فشارهای اقتصادی به مردم را افزایش دهند باید مسئولان اقتصادی با برنامه ریزی منسجم، معیشت خانوارها را تامین کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی در کشور مستاجر هستند بیشترین هزینه خانوار، صرف پرداخت اجاره‌بها می‌شود چرا که میزان اجاره بها و قیمت مسکن در سال جاری با رشد نجومی روبرو شده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس دهم شورای اسلامی، افزود:اگر از منابع کشور استفاده بهینه شود و سیاست گذاری های صحیحی لحاظ شود بسیاری از مشکلات قابل حل است بطور مثال خانه دار کردن مردم می تواند باعث ارتقای معیشت مردم شود.

بررسی ساماندهی بازار ارز​ در ایجاد ثبات اقتصادی

فرشادان، افزود:تجربه بیانگر این است افزایش نرخ ارز علاوه بر تاثیرات اقتصادی، بازارهای مختلف دیگر را نیز با چالش روبرو کرده بنابراین بدیهی است بازار ارز باید بصورت صحیحی ساماندهی شود تا حداقل ثبات نسبی در اقتصاد کشور حاکم شود.

وی تصریح کرد:برای برون رفت اقتصاد کشور از وضعیت فعلی باید ساماندهی بازار ارز به نحویی باشد که نیازهای اصلی به ارز در بازار با نرخ مناسب و منطقی تامین شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مدیریت جدید بانک مرکزی باید سیاست ساماندهی بازار ارز و کنترل نرخ تورم را با هماهنگی وزارت اقتصاد و سایر دستگاه های ذی ربط بصورت جدی دنبال کند.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.